Stoelen defender 90

• Dirk

ik heb net een defender 90 uit 1986 gekocht op grijs kenteken met een laag tussenschot. Enig probleem is dat de ruimte om te zitten krap is. Ik ben zelf 1.86 lang. De stoel is te laag en kan niet ver genoeg naar achteren. Ik ben nu op zoek naar een oplossing gecombineerd met een goed stoel. Weet iemand een oplossing

Groeten, Dirk

• henk

Je kunt 2 hoekijzers nemen (dach 37 cm lang) en die iets hoger zetten op de bestaande gaten.

Ze komen dan over de richel die achter de stoelen loopt, je wint zo een 5 tal cm

Hierop zet je dan weer je rails vast.

Henk

• Peter

Ik heb zelf het tussenschot iets verbouwd. Je blijft ander “klem” zitten.

Tussenschot loshalen, steunen losslijpen, schuin vastzetten tegen orgineel tussenschot. +/- 3 cm extra = net genoeg (1.85).

Ik heb wel de laadvloer gebruit om een “box” te maken tussen de wielkasten, valt het niet zo op!

• Tjeerd

Tis moeilijk om een juiste keus te maken, mooiste is gewoon dat tussenschot eruit, of inderdaad naar achter verplaatsen, ik zou als je er zin in hebt gewoon dat verplaatsen, is ff wat werk maar je hebt er wel voordeel bij, je hoeft dan alleen maar je sledes van de stoelen 2 cm te verhogen door gewoon kleine busjes onder de slede te gebruiken waar de moeren doorheen gaan die de sledes vasthouden. Maar puur alleen je sledes verhogen heeft niet veel zin (defender 90 td5) want de stoel leuning blijft tegen het tussenschot aankomen. maar iets hoger zitten is wel fijn, heb ik ook gedaan (186 lang)

Greetz Tjeerd