gegalvaniseerd chassis

  • Ad

    Weet iemand een adres waar men gegalv. chassis verkoopt en wat de prijs is van een 88".

    Ik ben op zoek naar een redelijk betaalbare SWB Landrover, hardtop, pré ''78, geen LW.

    Het zou kunnen dat ik tegen iets aanloop waarvan b.v. het chassis vervangen moet worden.

    Ad.

  • henk kruims

    In nederland bij Vis in Scheveningen en waarschijnlijk bij Budget parts in Gouda

    kun je wel een chassis kopen.

    Misschien loont het om zelf naar Engeland te gaan zie www.blrs.co.uk. De prijs is 815 pond

  • Ad

    Henk bedankt voor je reactie. De Engelse prijzen waren mij al bekent maar met de huidige dure pont en de reis/transportkosten wordt het wel erg prijzig. Misschien, indien nodig, een goeie gebruikte kopen, laten stralen en galvaniseren, dit schijnt ook een optie te zijn. Eerst maar eens zien of ik weer een leuk larootje (wordt dan mijn 3e) op de kop kan tikken.

    gr. Ad

  • Adriaan

    Beste Ad,

    Ik begrijp dat je nog op zoek bent naar een 88? Misschien is dit iets voor je:

    Te koop Project voor de liefhebber:

    Land Rover 88; Serie IIA, Hardtop met achterdeur, Benzine; Wegenbelastingvrij NL Kenteken (1973); De auto is overcompleet (meerdere delen dan noodzakelijk) en moet worden gespoten en in elkaar gezet (Gaaf en rollend chassis). De onderdelen zijn in uitstekende staat en klaar voor de opbouw van de auto; Prijs voor het geheel 2500 euro.

    Indien je interesse hebt, kun je mij bellen op 06 -22398894

  • Ad

    Adriaan, hoe komt het dat het kenteken op '73 staat en de wagen een IIA is?

    Gr. Ad

  • Adriaan

    Ad,

    De auto is inderdaad een IIA. Het is van oorsprong een auto van het Engelse leger uit Duitsland. De auto is pas in 1973 voor het eerst op kenteken gezet en in 1985 naar Nederland gehaald. Voor de RDW geldt de datum eerste kenteken en niet het bouwjaar.

    Met de YA66 van mijn vader was dit ook het geval. Deze was in 1972 gebouwd, maar pas in 1974 op kenteken gezet. Deze datum is bepalend voor de 25 jaar. Ik ken gevallen, waar auto's pas 20 jaar later op kenteken zijn geplaatst. Deze waren qua bouwjaar ouder dan 25 jaar, maar niet qua kentekenregistratie. Pech dus.

    Bij het aanschaffen van een klassieker moet je dus naar de datum eerste kenteken kijken en niet naar het bouwjaar, indien je wegenbelastingvrij wil rijden.

    De auto is voor restarautie gedemonteerd. Voor de restaurautie is een sloop SIII aangeschaft voor de vervanging van de slechte onderdelen. Vandaar dat er SIII onderdelen bij zitten.

  • Ad

    Adriaan,

    Dan heb ik nog een vraagje: wat is het werkelijke bouwjaar, 69-70-71? m.b.t. de uitvoering, koplampen in de spatborden, metalen grille, (metalen)middendashboard, geïntegreerde verwarming?

    m.v.r.gr. Ad

  • Adriaan

    Rollend Chassis is van een SIII met stuurdemper. Assen, motor en bak is van een IIA. Schutbord, dashboard met kachel is van een SIII. De overige onderdelen zijn zowel IIA als SIII. Front en schermen zijn van een late IIA en SIII. Onderdelen als stuurhuizen, plaatwerk is van beide types gelijk. Het wordt feitelijk een IIA met kosmetisch een serie III dasboard. Het oude schutbord was namelijk geheel verrot. Het is de moeite waarde de boel een keer te bekijken.

  • anton

    volgens mij zag ik laatst is zo,n rollend project voorbij komen, ook met onderdelen in overvloed, SII/III. voor 800 euro. Op Marktplaats.nl Het loont de moeite om daar ook is te kijken.

    Succes

    Anton

  • Adriaan

    Ja, Anton die heb ik gekocht. De ontbrekende onderdelen zoals motor, bak, kenteken en hardtop waren al in mijn bezit. Om een complete auto te krijgen, heb ik spul erbij gekocht.