2.25 diesel geen brandstof uit inspuitpomp. Help!!

  • johan

    Beste Landrover vrienden.

    Misschien dat jullie dit ooit eens voorhanden hebben gehad.

    Ik kom er niet uit, snap het niet en kan er daardoor errug slecht van slapen.

    Daarom hulp gevraagd.

    Ik heb een serie III, dieseltor,met een 3x gelagerde nokkenas.

    Nieuwe inspuitpomp gemonteerd, ontlucht op de bekende plaatsen.

    Te weten; op het deksel van de bediening, zijkant pomp op twee plaatsen en zelfs de bovenkant een beetje gelicht. Mooi niks. 0,0 diesel naar de verstuivers.

    De motorstop naar beneden maar ook de bovenste positie geprobeerd.Ik voel dat het plaatje in de pomp mee schuift dus dat is het ook niet. De brandstof opvoerpomp geeft ook genoeg druk.

    De aandrijving van het motorblok naar de pomp doet het ook.

    Ik heb ook al een andere pomp geprobeerd, ook niks.

    Wat is er mis, doe ik iets niet wat die Engelsen wel doen om te ontluchten?

    Graag een advies.

  • henk

    Onderaan de pomp zit een hendeltje om de brandstofaanvoer af te sluiten (bij mijn SIII althans) die wordt bediend met een staalkabeltje.

    Staat dat hendeltje naar boven (= dicht) of naar beneden (=open)

    henk

    is het een CAV ?

  • Yuri

    Hallo allemaal,

    ik heb nu ook zo'n probleem waar ik nu slecht van slaap. ik heb mijn 109 2,25D nu een week en hij heeft er geen zin meer in. een aantal dagen geleden merkte ik ook al wat maar nu kan ik geen “gas meer geven” ongeacht hoever ik m' n pedaal intrap.

    er komt niet meer brandstof doorheen. ik heb het grofvuilfilter al afgetapt en nu zal ik het fijn brandstoffilter (tegen het schutbotd) gaan vervangen. als ik m'n haynes boek kijk zie ik ook andere mogelijke oorzaken waar ik ECHT buikpijn van krijg… brandstof injectie pomt defect, motoronderdelen versleten (?), pakkingen eruitgeblazen, zuigerveren defect, ect… het echt vervelende werk dus.

    ik hoop toch echt een verstopt filter tegen te komen.

    Wie heeft ervaring ???

  • Victor Rutten

    ALs het een militaire 109 is, kijk dan even of je de brandstof kraan wel goed hebt staan, als deze in de middenstand staat sluit hij beide tanks af.

    Groeten en sucses, Victor

  • johan

    Gaat je smoorklep in de luchtinlaat wel mee open of staat deze verkeerd afgesteld?Deze wordt ook bediend door je stangenstelsel waarmee je gas geeft en veschuifd wel eens op de as.(of het kabeltje is gebroken)

    Deze klep zit in het luchtinlaat spruitstuk aan het begin.

    Je zou de eerste niet zijn.

    t is handiger om jouw bericht niet als reply op mijn bericht te zetten want nu is het een beetje raar lezen en antwoorden.

    Nee Henk, bedankt voor je hulp maar de stopknop of motorstop is hetzelfde als wat jij aangeeft.Dit staalkabeltje is de motorstop.

    Toch bedankt voor je reactie.

    Groet Johan H.

  • Jan

    Beste Johan,

    Probeer eens het brandstoffilter te ontluchten en daarna nogmaals de

    inspuitpomp.

    Het brandstoffilter ontlucht je als volgt:

    - draai de banjobout boven op het brandstoffilter iets los.

    - bedien met de hand de brandstofopvoerpomp tot er brandstof zonder

    luchtbelletjes naar buiten stroomt.

    - draai de banjobout weer vast en doe daarna nog een paar slagen met de

    brandstofopvoerpomp om eventuele lucht uit de retourleiding te verwijderen.

    - ontlucht hierna nogmaals de inspuitpomp op beide punten.

    Succes,

    Jan

  • peter

    zit er in de aanvoer aansluiting van de pomp zelf nog een gaasje?? ik weet dat dat bij andere diesels soms het geval is.als dat vertopt is doet hij ook weinig

  • Yuri

    bedankt voor alle tips,

    ik heb alle filters nagekeken, ook die IN de ingang van de ditributie pomp. bij mij is de vacuum venturie er tussen uit omdat ik een losse vacuumpomp heb, dus dat kan het ook niet zijn. waar ik zelf nog aan zit te denken is de STOPKNOP. die werkt met een zogenaamde bodekabel en ik heb het idee dat die door alle trillingen rischting STOP kan gaan trillen en al een klein beetje de mototr probeert te stoppen.

    het gekke van het hele verhaal is dat als het gebeurt, het onderese delle van men gas gewoon reaggeerd als normaal en dat heij gewoon begrensd lijkt te zijn. net als of de max rpm schroef helemaal in ingedraaid zou zijn. ik hab natuurlijk gekeken of mijn gaspedaal de regelarm op de disributiepomp nog wel helemaal tot het eind beweegt, dat is zo.

    ik ga weer sleutelen.

    grtz Yuri

    p.s. Johan, ik zal vogende keer een nieuwe onderwerp beginnen, sorry voor het in de war maken van jouw discussie. ik vond de onderwerpen zo op elkaar lijken dat ik dacht dat de mensen die op jou RE:-en dat ook zouden moeten lezen maar dat hadden ze waarschijnlijk anders ook wel gedaan. grtz Yuri

  • Henk.T

    Rijdend op de snelweg , plotseling veel witte rook uit de uitlaat.

    Koppakking ?

    Hij verliest volgens mij geen water

    Verstuivers zijn ook nieuw.

    Wie het weet mag het zeggen.

    Tot mails, Henk T.

  • anton

    wit moet water zijn!

    zwart is onverbrande brandstof.

    grijs/blauw is verbrande olie.

    in de gatenhouden dus.

    groetjes