Yuri,
Je hebt helemaal gelijk beide draden zekeren bij de bron (de serie-voorschakelweerstand) is natuurlijk beter. Een aparte dubbele zekeringhouder op het schurbord onder de motorkap is dan tevens beter toegankelijk dan achter het instrumentenpaneel.
Morgen zal ik het op deze manier maken.
Gr. LouisYuri schreef:
>
> eigenlijk moet je een zekering plaatsen in beide draden naar
> je signaal lampje bij de serie-weerstand op je schutbord. dit
> komt omdat op beide leidingen spanning staat die alleen met
> de grote 50A zekering onder de motorkap gzekerd is. bij 50A
> brand een kabelboompje prima !!!
>
> het is een beetje moeilijk uit te leggen in tekst maar als je
> het schema bekijkt wordt het snel duidelijk.
>
>
> groeten, Yuri
>
> p.s. kijk ook eens naar je aardpunt bij je aard schakelaar.
> bij mij was die al weg gefikt / gesleten tot 1mm (normaal een
> lint van 30mm breed!)
> ook was het boutje naar het chassis helemaal los en verroest.
> het is een wonder dat ik nog heb kunnen gloeien en starten.