Ik heb een 109IIA ex. defensie.
Als ik in “laag” rij moet ik dan ook de gele knop indrukken voor 4 wiel aandr.
of gaat dat automatisch in lage stand. Van “Hoog” naar “Laag” springt de knop namelijk terug.
Wanneer je de lage gearing inschakelt (pook met rode knop naar achteren trekken), wordt ook automatisch de vierwielaandrijving ingeschakeld. De pook met gele knop blijft dan in de hoge stand staan.
Wanneer je de vierwielaandrijving wilt inschakelen in de hoge gearing (pook met rode knop staat helemaal naar voren), druk je de pook met gele knop in.
Door de pook met rode knop naar achteren te bewegen en vervolgens weer naar voren schakel je de vierwielaandrijving weer uit. (de pook met gele knop komt naar boven)
Ja, kost weer een steekasje!
Dat achteruitrijden is erg belangrijk als er “zwaar” gereden is en in laag gestuurd is.
Namelijk in laag (aandrijving op alle wielen) torsen de steekassen om dit weer normaal te krijgen is het beste om na 4x4 naar 4x2 te schakelen en een stukje achteruit te rijden
Groetjes,
Ruud
Wel nu ik begrijp het niet,
Als ik vierwiel inschakel dan trek ik de rode handel naar achteren of druk de gele in.
Dan worden de voor een de achteras aangedreven.
Als ik nu met de linkerkant van de wagen op iets glads ga staan en rechts niet dan gaat de linkerkant door slippen.
Hoe kan dan een steek as kapot gaan als het diffrenceel de meeste kracht weggeef aan 1 zijde van de wagen.
Ik doel op het volgende dat de assen van difrenceel niet als 1 starre as worden geschakeld wand dan kan dit niet gebeuren.
Wat is dan de rede waarom ik achteruit zou moeten rijden????
Heeft dit dan misschien met de aandrijving naar de voor en achteras te maken of met alleen de achteras en alleen de vooras.
Of klopt mijn theorie al niet.
Wie wil mij helpen dan dit te begrijpen.
Groetjes Peter.
Nou het is simpel, als je de 4 wiel drive uitschakeld kan er net even een palletje/asje blijvn hangen, Dan ga je het asfalt op met 4 wd.
De assen kunnen dit niet aan en kunnen breken.
Ga je effe achteruit en inderdaad Lr minnars bij diff lock even slalom achteruit.
Niet te veel bij nadenken ………maar wel doen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?