chassis en lassen?

• Marcel

Hoe dient een chassis gelast te worden. Ik heb een LR bekeken en zag er op zich wel goed uit maar op het chassis waren nogal een aantal strips gelast. Mag dit? Welke eisen stelt het RWD hieraan?

Bedankt voor jullie hulp

Marcel

• Reeg

Marcel,

Plaatjes en andere reparatiedelen aan je chassis dienen erin te vallen en mogen er niet opgelast zijn, van de heren van de RDW.

REEGards

• Marcel

Bedankt, dat betekent dus dat ik deze auto niet moet kopen, maar is het dan niet erg vreemd dat hij toch door de RWD is goed gekeurd?

Marcel

• Berry Weijers

Als het strips zijn die gaten in het chassis moeten vervangen dan is dit niet toegestaan.

Op een aantal plaatsen zitten wel strips gelast. Bijv. bij de achter schokbrekers waar er twee strips haaks op het chassis gelast zijn.

Groeten,

Berry Weijers

beheerder

• Marcel

Het zijn hoekprofielen die over een lengte van 10-15 cm als hoek van het chassis er boven op gelast zijn. En dit op een aantal plaatsen.

Berry en Reeg bedankt voor jullie reactie

Marcel

• peter

alles wat geheel afgelast is is voor apk geen probleem

rwd wil inderdaat ingelast maar als je laro al een kenteken heeft heb je met hun dus niets meer te maken en las je maar een end weg

ik heb een lappendeken en net nieuwe apk

• Marcel

Dit is wat de RDW eer van zegt:

Bij een chassis met een dikte van meer dan 2 mm. mag de dikte niet meer dan een kwart zijn afgenomen.

Het is alleen te repareren door er delen van minstens dezelfde dikte op dezelfde plaats in te lassen. Dus plaatjes erop lassen is niet goed.

Ik vind dit een mooi medium

bedankt allemaal

Marcel