klepafdichtingen

• geert

Bedankt Han en Rob voor jullie antwoorden op mijn eerdere vraag over blauw rokende diesel. Over het verharden van klepafdichtingen en als remedie daarvoor heb ik ooit iets gehoord in de trant van: blikje van ??? bij de motorolie gieten en het rubber wordt weer soepel. Heeft iemand ervaring met zo'n additief en kan daar iets over vertellen?

Met dank, Geert.

• rob

vergeet het, dit zijn lapmiddelen, het rubber kan mischien iets verzachten maar haarscheurtjes worden er niet mee gerepareerd. dit zijn van die wondermiddelen bedoeld voor goedgelovige mensen. sorry dat ik zo critisch ben, maar zo denk ik erover. als je het wil verhelpen is het direct repareren de boodschap, heel simpel. het begint heel dikwijls met lapmiddelen en het eindigt daarna met de reparatie.

waarom dan niet beter direct zo, spaar je jezelf het geld uit van het voor traject.

een raad van een lichte grijsaard ;-) die al +/- 20 jaar knutselt aan 4x4tjes.

groetjes,

rob

• Berry Weijers

Je kan eens Leaklock proberen. Ik heb zelf geen ervaring hiermee maar op de volgende sites vind je meer info:

Groeten,

Berry Weijers

beheerder