Plamuren van deukjes

• Jan Goossens

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het uitdeuken en plamuren van kleine deukjes?

Moet je de deuk eerst blank schuren of mag de grondlak blijven?

Speciale spullen gebruiken i.v.m. alu plaatwerk…?

B.v.d.

Jan

• Frans

Wat wil je dan plamuren!!!!

er horen deukjes in>>>

• sander

Ik raad het je af!

Mijn 109 ambu heeft een aantal deuken en hier heeft één van de vorige eigenaren vewoede pogingen gedaan om ze te vullen met plamuur…. Na een forse remtest vlogen de stukken in het rond!! Van mij mag 'ie gedeukt blijven.

Groeten, Sander

• 3sbaars

Ga nooit plamuren!!!

Een echte Landrover is niet strak, en nooit geweest ook!

• Marc

Hi,

Waarschijnlijk wil je dit gezeur niet horen als antwoord op je vraag.

Je kan een landrover heel goed plamuren.

Maak als eerste de deuk kaal en schuur de kale aliminium met scotch bright en maak het daarna goed vetvrij.

Zorg dat er absoluut geen water vocht onder de plamuur komt.

Plamuur de deuk nu weg met goede twee componenten plamuur liefst in meerdere lagen. (let wel gebruik goede plamuur)

Nadat de plamuur goed uitgehard is schuur hem glad en behandel hem eventueel na met fijne plamuur.

Spuit of schilder hierna de kale plek in de washprimer.

Werk de hele zaak nu af met liefst twee componenten lak.

De lak die je gebruikt is natuurlijk erg belangrijk .

Hoe beter je voorwerk hoe strakker het uiterlijk.

Ik heb hele gaten die ik dichtgelijmd heb met aluminium plaat in mijn safari dak vlakgeplamuurd en overgespoten (was een vormalig dak van een brandweer auto waar zwaailichten,zoeklichten en ladder draagers op zaten)Wat ik geheel strak heb gekregen.

Het resultaat is dat ik weer een mooi orgineel tropen/safaridak heb wat wel 100 remmentesten overleeft.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

groeten,

Marc

• Aad

Gaat inderdaad goed hoor dat plamuren.

Ga alleen naar een goeie verfzaak of groothandel, dan krijg je ook goed spul.

Mijn ervaringen bij de Sikkkens zijn erg goed. Daar lopen mensen die weten waar ze het over hebben.

Ik heb daar mijn plamuur, verf en overige spullen vandaan gehaald met perfect resultaat.

Na een jaar begon er een klein stukje rot te doen en wat bleek daar zat gewoon een goedkope plamuur op, geen Sikkens.

sterkte

aad