differentieel vervangen

• Marc

Ik ben in bezit van een Lightweight diesel uit 1978. Nu is het zo dat hij wel erg langzaam is voor de snelweg (ongeveer 80 km per uur). Heeft iemand ervaring met het vervangen van het differentieel door die van een Range Rover? Naar ik heb begrepen ligt de cruise-snelheid dan om en naarbij de 110 km per uur. Kan iemand dat bevestigen?

Alvast bedankt!

• Ronald

Een bevriende Land Roverhandelaar in de UK vertelde me hetzelfde verhaal nadat ik hem belde voor een overdrive voor mijn Lightweight. Via hem ben ik ook aan RR diffs gekomen, maar hij waarschuwde wel dat de auto nóg langzamer zal accelereren. Ook is deze opzet niet ideaal in de bergen, maar zolang je in Nederland blijft, is er geen probleem. Ze zitten overigens nog niet onder mijn Lightweight, dus mijn ervaringen kan ik (nog) niet delen.

• Marc

Kun je me ook vertellen wat een RR differentieel ongeveer kost?

Bij voorbaat dank!

Marc

Ronald schreef:

>

> Een bevriende Land Roverhandelaar in de UK vertelde me

> hetzelfde verhaal nadat ik hem belde voor een overdrive voor

> mijn Lightweight. Via hem ben ik ook aan RR diffs gekomen,

> maar hij waarschuwde wel dat de auto nóg langzamer zal

> accelereren. Ook is deze opzet niet ideaal in de bergen, maar

> zolang je in Nederland blijft, is er geen probleem. Ze zitten

> overigens nog niet onder mijn Lightweight, dus mijn

> ervaringen kan ik (nog) niet delen.

• Ronald

Ik was 100 pond kwijt, dat is zo'n 160 Euro.

• geert

Waar kun je die diff's in Nederland kopen? Past eea zonder meer in de Lightweight assen, heeft iemand daar ervaring mee, ik bedoel het ombouwen. Een korte beschrijving daarvan zou ik erg op prijs stellen.

m.vr.gr. Geert.

• Jan Spies

Met een 2.25 diesel motor moet je honderd kilometer per uur kunnen rijden.

Wanneer je niet harder kunt is er waarschijnlijk iets loos met je brandstofsysteem, vuile of verkeerd afgestelde verstuivers, defecte of verkeerd afgestelde inspuitpomp, gasbediening niet goed afgesteld.

Is de klepspeling correct afgesteld?

In het ergste geval is er sprake van slijtage van de motor. Je kunt de compressie van je motor laten meten.

Tot voor kort had ik een Light Weight diesel die 110 liep.

Als ik jou was zou ik niet gaan rommelen met andere differentieels.