Nordkapp Info

• Marco

Heeft er iemand misschein wat info over reizen naar de noordkaap? Liefst internetlinks of ervaringen.

Marco

• robert

Ligt eraan of je in winter of zomer gaat, ik heb het in de winter gedaan, daar kan ik je wel wat over vertellen, aller belangrijkste als je geen standkachel hebt: motorolie,

zogauw je in scandinavie aankomt ga je naar een garage om je olie te vervangen met syntetische 00W00 ( ik ben het hier nog niet tegengekomen) het is net water maar anders heb je na een nacht -20/-30 graden geheid honing in je blok en kom je niet meer weg. als je een “series” hebt kan je een slinger meenemen om de startmoter te helpen, verder kettingen met reserveschakels, wasbenzine, als je op asfalt rijd vormt zich een laagje teer, als je de eerste sneeuw tegenkomt spuit je je loopvlak af met wasbenzine rijd een meter

en je ziet een duidelijk teerspoortje liggen, voordeel extra grip op het ijs.(van een taxi man geleerd 10 Km van de kaap( nadat ik dus al meerder keren naast de “weg” had gestaan in plaats van erop) probeer het want een paar duizend Km met kettingen lijkt me niet leuk.

groeten en succes, Ik vond het geweldig!

• Johan

Ha Marco,

Geen ervaring, wel interesse en een link:

www.nordkapp.com

Succes ermee !!

Gr,

Johan