Beste Ad,
Momenteel ben ik met een restauratie bezig van een 109 Safari Station IIA en heb daarom enig inzicht in wat je kan verwachten…
- Houdt er rekenig mee dat het hulpstuurhuis ook omgezet moet worden en dat het chassis daar wel op aangepast is of moet gaan worden.
- Er een LHD hulp steun nodig is waaraan het stuurhuis is bevestigd.
- De onderste “kingpin”-armen zullen omgewisseld moeten worden.
- Bij een SIII er een ander dashboard in moet en je nog wat “irritante” problemen kan tegen komen zoals stuursloten, electra, snelheidmeterkabels, verwarmingsschakelaars
- Het stuurhuis geheel gedemonteerd dient te worden om het LHD weer op te bouwen
- Naast het stuurhuis ook de rem- en koppelingspedalen moet gaan omzetten, dit is in princiepe zo gedaan maar er zullen wel nieuwe leidingen gelegd moet gaan worden.
- Een nieuw portierslot moet aanschaffen (of anders iedere keer aan de andere kant instappen… haha)
….. en dat was het wel zo'n beetje geloof ik ….
In ieder geval zal het ombouwen van een SII/SIIA beslist gemakkelijk zijn aangezien het dashboard centraal gesitueerd zit (en blijft..)
Mocht je nog specifieke vragen hebben, mag je altijd ff mailen…
p.s. mocht je toch in Engeland zijn, zou je dan een achterbank/stoelen (2e rij) voor me willlen meenemen?
Groeten,
Ryan de Wit