Een defender opknappen, hoe en wat?

• Sioex

Ik zou graag een oude defender willen opknappen/restaureren.

Ik wil hem prive maar ook voor mijn hobby onweerfotografie(stormchasing)

gebruiken en voor het avontuur, naast kracht ook voor chasing,zo'n 130 KM/U.

Het zou mooi zijn om het dak ook te kunnen gebruiken voor opstelling van camera's. Verder snorkel, bulbar, rolbar(inslagveilig!),extra wiel, sidebars, lier

en extra lampen e.d. Wil ook Cursussen terreinrijden volgen.

Welk type defender en bouwjaar moet ik zoeken? Wil geen nieuw type, het moet ook dat speciaal gevoel geven. dacht aan zo'n cameltrophy, maar heb je die ook in opknap staat? Zit wel met een low butged, dus wil ik eerst weten welk wat en hoe.

Wie wil mij advies geven? Weet iemand iets staan? Wat voor materiaal heb je er voor nodig? Zou er graag wat van willen weten.

groeten Sioex.

• Marco

Laat even weten wat ongeveer je budget is. Ik ben me al een hele tijd aan het orienteren op de aankoop van een defender en nu al een tijdje op zoek en weet ongeveer wel wat er te koop is voor welk bedrag.

Als 130 km/uur echt een vereiste is wordt het toch al snel een defender met V8 motor waar je naar op zoek zult moeten gaan.

Marco

• Ralph

Mijn 90 is te koop, en doet 130 (140 als je echt een zware voet hebt…)

Heeft een 300TDi en een Discovery tussenbak… Alles wat je dan nog nodig hebt is een roofrack…

Te koop: gele 90 (300.000 km's) uit 1990 op grijs kenteken. Met: 300Tdi (10000 km), R380, LT230 van Discovery (1.22 ratios), nieuw achter diff, nieuwe banden (BFG AT 265/85), stalen Disco velgen, nieuwe achterbalk, snorkel, verhoogde ontluchters. Vraagprijs 12.000 euro. Bel 06-22788077 na 18.00, of mail naar cbh@home.nl voor foto's

• Sioex

Oei,dat is geen grapje meer.

12.000,- nee, dat is voor mij niet optehoesten als WAOer.

Sorry, maar wel bedankt.

Verder klinkt het wel erg tof..

• Sioex

Mijn butged? Tja, erug weinig…

Als WAOer heb je niet veel, maar het is wel een goede bezigheid.

Maar ik wil eerst orienteren van hoe en wat.

Mischien kom im niet verder dan een eend..let's hope not..

Voorlopig woon ik in een flat, maar ik ga naar Nieuwkoop verhuizen en daar wil ik in de toekomst lekker knutselen.

Tja, 130 km/u is niet een echt vereiste, hoor.

Groeten Marc (sioex)