personenvervoer in Lightweight

• geert

Hallo mensen,

Mag je in de achterbak van een Lightweight uit '77, er staan 2 bankjes in, personen vervoeren? Op het kenteken staat volgens de verkoper dat het een pickup is. Volgens hem mag je, omdat het een oldtimer betreft zonder bezwaar personen in de achterbak vervoeren.

Ik zou graag zekerheid hebben over het personen vervoer, en verder hoe zou je, als het op het huidige kenteken niet mag dit kunnen legaliseren?

Dan heb ik nog een tweede vraag: waar kun je in Limburg terecht voor onderdelen?

Als iemand kan helpen, heel graag.

Met vriendelijke groet, Geert.

PS: Berry nog bedankt voor je antwoord op mijn vraag naar uitvoeringsverschillen tussen militair en burger voertuigen.

• Ray

Geert,

Voor het eerste gedeelte van je vraag denk ik dat je het beste even met de RDW kunt bellen. (voor zover ik weet zitten ze nog altijd en Elsloo).

Zij moete je precies kunnen vertellen wat wel/niet mag en de eisen die voor bepaalde kentekens gelden.

Voor onderdelen kun je in Limburg o.a. terecht bij Besko in Brunssum.

Zelf woon ik ook in Maastricht, maar heb mijn 109D ambulance bij Ron Bolleboom in Berkel & Rodenrijs gekocht.

Ray

• info-marc@planet.nl

Personenvervoer is volgens mij afhankelijk van het kenteken. Bij een geel kenteken mag je de bankjes gewoon gebruiken om personen mee te vervoeren. Bij een grijs kenteken mogen de bankjes er eigenlijk helemaal niet in zitten, laat staan dat je er een passagier op vervoert.

• duonra

Hallo,

Ik heb ca 2 weken geleden een E-mail gestuurd aan de RDW mbt de eisen voor een grijs kenteken voor een 109, zoals het plaatsen van een schot enz.

De RDW kan je dus helemaal NIETS vertellen, of d'r zitten een stelletje nietsnutten achter de computer aldaar. Ze verwezen mij naar de douane en het bureau motorrijtuigenbelasting(!?!) in Apeldoorn, beide bereikbaar op een 0800-telefoonnummer. Ik heb de nummers nu niet bij me, maar dat mail ik nog wel even door.

Groetjes,

Arnoud

• JRK

geert schreef:

>

> Hallo mensen,

>

> Mag je in de achterbak van een Lightweight uit '77, er staan

> 2 bankjes in, personen vervoeren? Op het kenteken staat

> volgens de verkoper dat het een pickup is. Volgens hem mag

> je, omdat het een oldtimer betreft zonder bezwaar personen in

> de achterbak vervoeren.

Je mag alleen mensen achterin vervoeren als de auto voor geel kenteken is gekeurd, oldtimer wel of niet doet niet ter zake. Is de auto voor grijs gekeurd, moet je hem laten keuren voor een geel kenteken.

Groeten, JRK

• Menno

Hallo,

Volgens mij heeft de RDW niets te maken met geel of grijs kenteken en de eisen daarvoor. Zij keuren alleen technisch. Voor de vraag op welk kenteken en aan welke eisen je wagen moet voldoen moet je bij de belastingdienst zijn.

Op deze pagina staat een link naar een pdf bestand met de eisen voor grijskenteken:

http://www.belastingdienst.nl/mrb/v/inleidingfs.htm

Ik ben toevallig vorige week zelf bij de RDW geweest; afgekeurd :-(

zie voor een fotoverslag: http://www.qwerty-realisatie.nl/landrover/

Groeten,

Menno

• Gijs

Menno,

Mooie site, mooie foto's, mooi wagentje! Waar is je Laro op afgekeurd??

• Gijs

Geert,

Grijs kenteken: Geen pax

Geel kenteken: Wel pax

Het is, buiten de kwestie of het nu wel of niet wettelijk is toegestaan, ook een feit dat het VERZEKERINGSTECHNISCH niet is toegestaan;Kortom, als je een klappertje maakt met je LW en er onstaat schade (gewond of zelfs erger) aan de pax dan dekt je verzekering simpelweg de kosten niet.

Indien je pax wilt vervoeren zal je dus bij de RDW je Laro op geel kenteken moeten zetten.

Succes Gijs

• Menno

Hallo Gijs,

Afgekeurd op:

Rubber stuurinrichting kapot

Koplampen voor RHD ipv LHD

Papieren niet in orde

Jammer, maar te overzien.

Binnen 8 weken herkeuring en dan karren maar :-)

Gr Menno

http://www.qwerty-realisatie.nl/landrover/

• geert

Beste mensen,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb de Lightweight inmiddels gekocht, op het kenteken staat onder voertuigsoort: PERSONENAUTO en onder Handelsbenaming: 88" PICK UP.

Op basis hiervan denk ik dat het meenemen van passagiers mag, toch ?

Wel heb ik weer een vraag: op het kenteken staat bij: Maximum te trekken massa indien aanhangwagen bij zowel Ongeremd als Geremd een liggend streepje. Wat betekent dit, er zit een Nato koppeling op, mag er volgens kenteken geen aanhanger achter en als dat niet mag wat moet ik doen om wel een aanhanger te mogen trekken, liefst met kogel koppeling.

Met vriendelijke groet, Geert.