Verzekering & keuringen

• Michael van kesteren

Vraagjes..

Ik kan van niemand (lees: verzekeringsmaatschappijen) gewoon een globale premie krijgen.. m.a.w. wat wordt er zo links en rechts voor een 66'er 109 aan verzekering betaald? Ik ben van plan gewoon rond te rijden met dat ding, en dus niet oldtimer verzekering..

En dan nog iets.. Als ik diezelfde 66'er van dichte cabine naar raampjes en banken ombouw, in hoeverre krijg ik met de RDW te maken, aangezien het voertuig ouder is als 25 jaar?

Alvast ontzettend bedankt!

• Adriaan

Michael,

Raampjes is geen probleem. Je betaald toch geen wegenbelasting, dus kunnen ze je niet aanslaan. Hetzelfde geldt voor auto's op grijs kenteken die niet meer aan de eisen voldoen en voor een geel kenteken worden aangeslagen. Deze eigenaren plaatsen ook vaak de ramen er weer in. Je mag alleen geen personen achterin vervoeren. Bankjes is dus wel een probleem. Een bedrijfswagen is niet gekeurd voor personenvervoer en ben je in overtreding. Je zal je wagen moeten laten omkeuren naar een personenwagenkenteken.

• Jan Dirk

Michael,

Ik heb een offerte d.d. 20-01-99 van 3-as Assurantiën b.v. te Baarn:

LR109 SIIA Diesel hardtop, 1969, meer dan 20.000 km/jaar

Æ’ 1412,– netto

Bij Centraal beheer was deze premie in 1999 Æ’ 1300,–

Dekking WA

Als consumentenprijs voor “De Kleine Meid” heb ik Æ’ 14.500,–

Jan Dirk

• peter

je kan ook gewoon een oldtimer verzekering nemen en een tweede teller aanschaffen.

Of je kilometerteller af en toe terug schroeven.

Het mag niet en natuurlijk is het niet eerlijk maar perslot van rekening verdienen de verzekerings maatschappijen al genoeg

Groetjes Peter

• Aad

Bij de Wiggersgroep uit Baarn mag ik met mijn 109 (oldtimer) 12.000 km rijden.

Maar die kilometertellerkabels van Lr zijn niet zo sterk.

De kosten voor een wa oldtimerverzekering zijn Fl 344.00 per jaar.

Als bijkomende factor heeft Wiggers er geen problemen mee als je het terrein in gaat.

Vraag maar aan de eerste de beste verzekeringsmaatschappij of ze een auto willen verzekeren in het terrein, daar beginnen ze dus niet aan.

Het enigste wat je bij Wiggers moet doen is de auto laten taxeren.

Je betaald bij hun een vast bedrag plus een paar procent van de waarde van de auto.

Ik ben in Hoofddorp geweest bij een alleraardigste taxateur die gek is van Jaguars en alles wat verder Engels is.

Telefoonnummer ?

Wiggersgroep

035 5413431

Let wel even op het volgende.

Als je bij je oude verzekeringsmaatschappij no-claim hebt opgebouwd kan je die niet meenemen naar een oldtimerverzekering.(kent geen no claim)

Je kan een huidige verzekering schorsen. Je no claim blijft dan 3 jaar staan.

Ik heb pas een motorfiets gekocht en deze bij een andere maatschappij verzekerd.

De oude maatschappij heb ik een verklaring laten opsturen (een …d verklaring) en mijn no claim weer gebruikt om mijn motorfiets te laten verzekeren.

Ik betaal dus haast niets en mijn no claim blijft gewoon staan.

De oude verzekeing gaat altijd moeilijk doen want als je om zo`n verklaring vraagt want dan zijn ze je kwijt als klant, maar gewoon door zeuren.

Lastig he die verzekeringen maar ik denk dat dit een prima oplossing is.

Groetjes

Aad