RWD keuringen

• Marcel

Hallo,

We zijn nog steeds op zoek naar een LR 88 serie 3. Geel kenteken. Het moet een goede auto zijn daar ik (nog) geen sleutelaar ben.

Stel ik koop in NL een auto op buitenlands (spaans)kenteken. Hoe krijg ik deze op nederlands kenteken.

Al informerende leert men. Alvast bedankt voor de reacties

Marcel

• ernst-jan

hallo marcel de richtlijnen voor de rdw zijn het haast zelfde als voor de apk,ietsje zwaarder.

de papieren moeten in orde zijn van het land van herkomst.

motor moet overeen komen met frame.

de motor inhoud moet overeen komen met de diameter banden.

nergens mag haast of geen speling in zitten.

niks mag lekken(olie of brandstof).

verlichting moet naar nederlandse normen zijn.

ga zo maar door.

• Chris

Ernst-Jan kaart wel een structureel probleem aan, voor het invoeren van een Landrover. Deze lekken namelijk ALTIJD olie! Ik heb overwogen een LR 110 op engels kenteken aan te schaffen, deze moest ook nog ingevoerd worden. Er zijn 2 verschillende instanties bij betrokken. De RDW voert een strenge APK uit, controleerd de papieren en neemt vervolgens type over (vb: bestelauto). In mijn geval zat er een camper-inrichting in. Voor een camperkenteken moet hij aan de eisen van de motorrijtuigenbelasting voldoen, een complete vaste inrichting hebben (incl gaspit/gootsteen) en minimaal 150cm hoog zijn, en 2 gewone zitplaatsen hebben. Als hij daar niet aan voldoet, moet je de volle belastingmep betalen. Voor grijs kenteken geld hetzelfde. geel kenteken is wat dat betreft eenvoudiger. Denk er wel aan dat de auto nooit een nerderlands-strenge keuring heeft gehad.

• foppe

graag zou ik willen weten wat je in spanje moet doen ( wat de procedure daar is)

om een auto te kopen.

• Marcel

Hallo Foppe,

Ik heb de auto niet zelf ingevoerd. Er staat in NL een 88 serie 3 te koop met spaans kenteken. Ik ben een absolute beginneling en wil graag wten waar ik aan begin.

• ernst-jan

Zelf komt mijn laro 110 uit belgie en zoals ik al zij,als jou 88 door de keuring kan komen dan moet je het doen.

Het is gewoon een afspraak maken .

Dan tegelijkertijd een eendags kenteken aanvragen(dan kan je van af jou woonplaats naar de rdw rijden,wel nog even voor die dag ook verzekeren).

Dit zal je ongeveer 130/140 euro kosten.

en na 1 a 2 weken krijg je je nieuwe kenteken.

simpel als wat.

ik dacht ook “waar begin ik aan” maar het loont

succes en laat het niet alleen van de rdw afhangen.