geluidsisolatie

• René

Ik heb een LR 110 defender td 1987 ex leger. Ik wil wat gaan doen aan het motorlawaai. Wat heeft het meeste effect en welke materialen moet ik daarbij gebruiken?

René

• Peter

Als je een echte landrover rijder bent doe je er niets aan.

Moet het dan toch maar, dan is het goed te doen met grijze/zwarte polyeter platen aan de ene zijde glad en aan de andere zijde met punten.

Ik weet niet precies hoe deze platen heten maar je kan ze prima afmonteren op je schutbord aan de motor zijde.

En zijn speciaal geluidsdempend.

Groetjes Peter

• Aad

en te koop bij de Gamma

• Gert van Ginkel

Beste Rene,

Ik zelf heb ook een 110 2,5Td en vond ook dat de herrie teveel was.

Je kunt natuurlijk bij de gamma terecht, maar let op de lijm soort, namelijk de meeste zijn niet watervast en niet voor dit schuim bedoeld. Daarnaast blijft het knutselen in de motorruimte. Je kunt ook terecht, wat ik overigens zelf gedaan heb, bij BLRS in Engeland (advertentie Land Rover Owners International magazine). Zij verkopen een soundproofing kit met alle matten op maat. Samen met een Carpet Kit (ook op maat) ben je wel meer geld kwijt maar ook een hoop herrie. Daarnaast heb je een net interieur. MVG Gert

• rené

Beste Gert,

Bedankt voor je reactie! Kun je me het e-mail adres geven van BLRS in Engeland. Ik ben zelf nl niet in het bezit van het landrovers owners international magazine.