advies over stralen en spuiten LR110

• Fritsie

Hallo,

Ik heb een LR 110 uit ex defensie uit "90 en wil van het legergroene kleurtje af. wie heeft dit eerder gedaan? Ik overweeg om dit in etappes te doen, en denk erover om eerst de hardttop te laten stralen. Kan dan? (ivm zacht alu), of is het vele malen aantrekkelijker om de hele auto in 1 keer te laten doen? Zijn er mensen die met verfafbijt aan de slag zijn gegaan? Wat zouden de kosten zijn??

het gaat niet om een superluxe restauratie trouwens.

Gr. Fritsie

• Marc

Hoi Fritsie

Als de lak in goede staat verkeerd is mat schuren al genoeg.

Ga je hem toch laten stralen (en spuiten) denk ik dat je kosten bespaart

wanneer je het in een keer doet.

Marc

• Aad

Gewoon schuren Frits. Met name bij ex leger is de grondlaag zo sterk dat je die zeker moet laten zitten.

Wat vast zit, zit vast.

Kijk wel uit dat je de popnagels niet wegschuurt !!!!!!!!!!

Daarna in de grond (ik adviseer Sikkens) en daarna weer schuren (licht) en spuiten of rollen met bijvb Sikkens flex lak.

Voordeel van rollen is dat je heel gemakkelijk een plek kan bijwerken.

Zo heb ik mijn 109 gedaan en dat ging prima.

het is helemaal goud als je in een verwarmde ruimte kan werken. Vloeit de lak lekker uit.

Stralen is leuk maar ik zou het je niet aanraden. Voor een chassis prima maar inderdaad dat zachte aluminium ?

Ik heb mijn 109 een jaar geleden gedaan en al zeg ik het zelf ziet er nog puik uit.

• Fritsie

Bedankt voor de tips!!

Ik begon zelf ook wat te twijfelen over dat laten spuiten, het wordt dan allemaal wel heel erg netjes, en die kap zit vol met gaatjes en dingen, bovendien gaat het niet om een totaal restauratie.

Over dat stralen zit ik nog wel met 1 punt, bovenop het dak heeft de verf al helemaal losgelaten, door indrogend water, denk ik. Het zijn ook al wel erg veel verflagen; groen, wit, zwart, nog 3x groen. Van binnen zit de originele lak er nog prima op, daar kan ik waarschijnlijk volstaan met opschuren en rollen.

ps: zelf rollen geeft natuurlijk ook meer voldoening van het resultaat.

gr. Fritsie

• Monique du Buisson

Hoi Aad,

Leuk dat je je laro 109 ex-leger van kleur verandert hebt.

Ik bezit ook een 109 ex-leger en zit al een jaar te dubben

over een andere kleur, maar nu weet ik nog niet wat ik wil.

Ik zag in frankrijk een mat zwarte 109, mooi!

Ik kan niet kiezen uit gewoon donkergroen, donkerblauw, camelgeel, wit of dus zwart. Welke kleur heb jij ervan gemaakt??? Wordt de auto, met name de voorkant niet te antiek van uitstraling met zo'n mooi modern kleurtje??

Heb je een foto, misschien.

Hoe noem je die verf?, Sikkens grondverf + lak?

Waar koop je die?