90TD wanneer istie op???

  • Marco

    Hallo Listers,

    Ga het zaterdag toch nog maar een keertje proberen. Ga naar twee landrovers

    kijken; een 90 TD uit 1990 met 230.000 km en een 90 TD uit 1988 met 130000

    km op de teller.

    Nu is de wagen uit 1990 redelijk geprijsd. De prijs van die van 1988 weet ik

    nog niet omdat de wagen nog moet binnenkomen bij de handelaar. Maar die zal

    naar mijn idee wel wat duurder zijn. Nu spreekt de 1990-er me wel aan, maar

    ik heb een beetje angst bij de hoge km stand.

    Ik heb me laten informeren dat de TD's toch (gemmiddeld) bij de 2,5 ton het

    loodje leggen. Wat zou een evt. revisie kunnen gaan kosten? Iemand enig

    idee? Of een revisiemotor misschien (dan maar meteen een 200Tdi??)?

    Marco

  • Aad

    Je kan mazzel hebben met een td, maar ik zou kiezen voor een tdi of helemaal geen turbo.

    Wat vragen ze voor die wagens ?

  • Marco

    1990 230000km 6800 euro (particulier) Deze heeft in april dit jaar wel een nieuwe distr. riem, tank en gedeeltelijke uitlaat gekregen en vorig jaar is de kop gevlakt en is er een nieuwe koppakking geplaatst n.a.v. lekke koppakking.

    1988 130000km waarschijnlijk (hopelijk) ergens tussen de 8500 en de 9500 euro (handelaar) Wagen moet nog apk, ombouw naar grijs en rdw keuring krijgen. (inclusief)

    Nu denk ik zelf zoiets als koop de 1990 steek het verschil in mijn zak en houd er rekening mee dat de motor over 2 a 3 jaar eruit moet. Toch???

  • Aad

    hoop geld vooral als je er al rekening mee moet gaan houden dat je over twee jaar een tdi blok moet gaan kopen en inbouwen.

    Ik weet een 110 tdi te koop voor € 8700 ex btw en nog niet op kenteken.

    Kost natuurlijk wel effe iets meer maar daar heb je geen miskoop aan.

  • Aad

    hoop geld vooral als je er al rekening mee moet gaan houden dat je over twee jaar een tdi blok moet gaan kopen en inbouwen.

    Ik weet een 110 tdi te koop voor € 8700 ex btw en nog niet op kenteken.

    Kost natuurlijk wel effe iets meer maar daar heb je geen miskoop aan.

  • Aad

    hoop geld vooral als je er al rekening mee moet gaan houden dat je over twee jaar een tdi blok moet gaan kopen en inbouwen.

    Ik weet een 110 tdi te koop voor € 8700 ex btw en nog niet op kenteken.

    Kost natuurlijk wel effe iets meer maar daar heb je geen miskoop aan.

  • D. Buijs

    Mijn dealer zei altijd : bij een Defender waarbij je geen geschiedenis weet, de km-stand verdubbelen en dan heb je een slijtage-beeld van de motor. Een 200 of 300 Tdi is duidelijk beter. Heb zelf spijt gehad van een 2.5 TD.

    TD5 misschien?