Defender, betrouwbaadheid en andere vragen

• Jan

L.S.

Wij overwegen om een Defender 90 uit begin jaren 90 aan te schaffen, eventueel ex-leger. Grijs kenteken wel een must

Het ligt in de bedoeling om de auto te gebruiken rondom huis en voor het trekken van een paardentrailer.

Daarnaast zal er af en toe met drie peronen plaatsgenomen moeten worden in deze auto.

Betrouwbaarheid is wel een item omdat we in een buitengebied wonen en tijd en technische kennis beperkt zijn.

We hebben dus een aantal vragen:

- Is een Defender eventueel ex-leger wel een juiste keus?

- Is er een derde zitplaats voorin te maken op grijs kenteken?

Dank voor uw reacties

• Fritsie

Hoi Jan,

Ik ben ook bezig met een zoektocht naar een Land Rover, maar dan een 110. Volgens mij hebben de 90 en 110 standaard een klein stoeltje in het midden, bovenop de versnellingsbak. Deze is voor kleine kinderen geschikt, en evt om iemand naar het station te brengen of zo, het is zeker geen volwaardige zitplaats. Ik weet niet helemaal zeker of het middenstoeltje er in de legeruitvoeringen ook in zat.

Over de betrouwbaarheid van een Land Rover is natuurlijk veel te zeggen, zolang je blijft sleutelen blijft hij wel rijden, maar ze staan natuurlijk niet bekend om hun betrouwbaarheid, eerder andersom. Wat dat betreft zou je beter uit zijn met een Nissan Partol/Isuzu Trooper of Toyoya Landcruiser, met name de eerste 2 zijn ook nogal een stukkie goedkoper. Kijk maar eens op marktplaats.nl

Gr. Chris