zijn deze punten het begin van het einde v.e. Laro?

  • Fritsie

    Ik heb een tweetal Landrovers 110 dsl op het oog en wil graag wat commentaar over de “symptomen”.

    de 1e is een Heavy Duty op grijs kenteken uit ‘84, heeft 234dkm gereden en het blok is in ’94 door 't Engelse leger gereviseerd. De motor blaast via de karterontluchting dermate veel olie naar het luchtfilter dat dat filter verstopt raakt (olieverbruik iets van 1:1000). De eigenaar heeft daarom de slang los gekoppeld. Is die overdruk en olie-sproeierij normaal? of is het een teken van een versleten motor?

    De 2e staat nog op engels kenteken (stuur rechts), heeft 187dkm gelopen en een camperinrichting. De eigenaar wil het omkeuren niet doen. Hoe kan ik het risico van die keuring afdekken, en kan hij zo op camperkenteken?

    Verder heeft de auto wat corrosie boven 1 v.d. ventilatieroosters (achter het klepje goed te voelen). Is dat eenvoudig te behandelen en te stoppen? Aan de onderkant van de deuren zit ook roest, en de schuine raamstijlen zijn slecht gelast. Zijn dat onheilspellende tekens?

    Alle advies is welkom (en weet je ergens een LR 110 diesel uit ong. '85 te koop, laat het me dan weten!!)

  • aad

    wat vragen ze voor die sleutelauto`s ? want dat zijn het

  • Fritsie

    Voor die Heavy Duty uit ‘84 wordt €5500,- gevraagd, er schijnt “oppervlakkige” roest op het chassis te zitten, en die motor (in totaal 234dkm gelopen) zit me helemaal niet lekker. Ondanks de revisie in ’94 lijkt hij me gewoon versleten. Hoeveel schat jij dat hij echt waard is??

    Voor die andere, uit '86, met het stuur rechts, wordt €5900,- gevraagd. Er zit een hobby-bob camperinbouwtje in, het chassis leek mij in orde, en de motor had eigenlijk geen overdruk en liep heerlijk (voor zover te beoordelen door iemand met uitsluitend papieren ervaring). Daar zind mij eigenlijk alleen dat plekje boven het ventilatierooster niet. Wat zou een rechts gestuurde normaal kosten??