Softtop naar Hardtop

• Vincent

Weet iemand of het een probleem is om een 109 Ex-leger softtop om te bouwen is naar hardtop.Ik was me dit af aan het vragen omdat de cabine van de pickup een afgeronde achter (zij) kant heeft. Indien dit mogelijk is waar zou ik dan een hardtop uit kunnen halen. Tevens zullen er dan ook nog zijramen in moeten. Horen deze bij de hardtop of moeten deze los gekocht worden.

Vincent

• Fred B

Is op zich geen enkel probleem.

Te koop bij o.a Theo Swolfs, Ron Bolleboom of Bonekamp Trading.

Echter niet goedkoop v.a ca. 600 euro.

Houdt er echter wel rekening mee dat jouw 109 (en de mijne) te boek staat op het kenteken als “open wagen”. Dus is het eigenlijk niet toegestaan om een hardtop te plaatsen zonder herkeuring. Ramen aan de zijkant mag dus al helemaal niet als het grijs moet blijven.

Gelukkig is er een tekort aan kontrolerende ambtenaren.

• Marc

Bij een controle kan je altijd nog opvoeren dat je een winterkap op je auto hebt, je zou dit kunnen laten zien door de hard top vast te zetten met vleugelmoeren, dit ziet er tenminste uit alsof de kap makkelijk verwijderd kan worden. Hou er wel rekening mee dat dit niet altijd geaccepteerd wordt, er zijn keurmeesters die een “open wagen” met hard top zelfs niet willen keuren. In voorkomende gevallen zal je dus voor de keuring je soft top weer moeten gebruiken.