Kan ik in mijn 88 2,25D met orginele bak probleemloos een 2,5D inbouwen?
Freek,
Een ombouw van 2,25 naar 2,5 wil prima.
Koppelings huis pas zo op je koppelingstunnel. Vliegwiel en drukgroep zijn hetzelfde of onderling uitwisselbaar (weet niet of de splains van de primaire hoofdas verschillen.)
enkel de motorsteun aan de linkerkant chassis is anders dan op de 2,5 d.
Dit door de brandstofpomp.
Dit kun je oplossen door een andere steun aan je chassis te lassen en orginele 2,5 motorsteun te gebruiken.
Je kunt de chassis punt ook zo laten en de oude motorsteun op je motor schroeven. Modificatie die dan nodig, is een dikker rubberblok of een afstands bus er tussen. (anders raakt je brandstofpomp het chassis.)
Verder oude koelwater uitlaat overzetten (boven) de onderste past.
Montage van een viscofan zou misschien wel is niet kunnen passen, maar dat weet ik niet zekker, er zijn ook waterpompen met een vaste fan (2,5 benzinemotor)
uitlaat en zo moet zo passen.
gloeispiralen werken volgens een ander systeem, dus van het oude blok over zetten.
succes
Groeten Anton
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?