legerverf

• martin

Hallo mede liefhebbers

Kan iemand mij ervaringen doorgeven met het verwijderen van legerverf.

Mijn Laro heeft wel 7 gebladderde lagen, en ik wil het er graag af hebben om hem netjes te spuiten. Schuren en met de roestborstel op de haakse slijper wil slecht. Is er iemand die ervaring heeft met een afbijtmiddel? Ik heb een stukje ingesmeerd met remolie Normaal lost dit alle lak op, maar die uit het leger blijft gewoon onbeschadigd!!!!

Alvast dank

Martin

• Louis

Martin,

Met verfafbijt gaat het “prima”.

Suc6

Louis

• Menno

Hoi Martin,

Wij zijn op dit moment ook onze legergroene laro aan het ontdoen/klaarmaken voor een nieuw verfje. Om alle oude verf eraf te krijgen heb je heel veel vrijetijd nodig. Losse onderdelen behandelen we met afbijt, en de grote oppervlakten gewoon schuren. Schuurpapier nr 80, lekker grof. Daarmee strijk je die verflagen ook aardig glad aan de randen. Wij hebben wel besloten om hem weer groen te maken. Dit omdat die soldaten werkelijk alles groen hebben gemaakt t/m alle zichtbare rubbers aan toe en er een groen softtop op zit.

Ga je hem spuiten of verven?

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Groeten, Menno

http://www.qwerty-realisatie.nl/landrover/

• Menno

Je kunt ook hier even kijken, de archieven van dit prikbord:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=408&t=408

• Louis

nu wat meer uitvoeriger!

Martin,

Een paar maanden geleden heb ik ook een leger 109 laro van vele lage verf ondaan. Met verfafbijt gaat dat redelijk goed. Misschien moet je de verschillende afbijtsoorten eens uitproberen. Bij mij werkte het merk de parel van PEARL PAINT HOLLAND b.v. uit Dronten goed.

Je smeert de afbijt er met een kwast op en laat die dan even een paar minuten z'n werk doen. Met een niet al te breed plamuurmes steek je laag voor laag de verf eraf. Het gaat, je moet wel veel tijd en geduld hebben.

Na het afbijten kun je met een zachte staalborstel op de slijptol de laatste resten verwijderen. Hierna met schuurpapier egaal schuren en in de hechtprimer spuiten.

Misschien heb je hier wat aan.

Groeten Louis

• aad

De pet van afbijt is dat het zijn werking snel verliest, maar truukerdetruuk……..insmeren, dan aluminiumfolie er overheen, lekker laten invreten en schrappen maar.

Trucje geleerd van een schilder.

Sterkte….binnenkort mag ik ook weer.