Om niet de hele carosserie te moeten demonteren, kun je ook het koetswerk van het chassis aftillen.
Ik heb dit al bij twee Laro's gedaan en dat gaat prima. In een halve dag staat het geheel op blokken. Je begint met aan beide kanten, tussen de wielen een balk aanbrengen onder tegen het koetswerk, dus onder de dorpels. Voor gewicht verdeing een zware balk gebruiken. Daarna dit geleidelijk aan, gelijktijdig aan beide kanten opkrikken. Als je de krik in het midden hebt zodat het koetswerk in balans is, gaat dit het beste. Als je begint, merk je gauw genoeg of je fout zit.
Wel tussendoor voor de zekerheid steeds ondersteunen. Eerst aan beide uiteinden van de balk. Zodra het koetswerk ter hoogte van de achterwielen vrij is, kun je hier een balk onder door schuiven ter ondersteuning.
In plaats van de krikken, zou je ook de takel kunnen gebruiken, maar dan heb je wel een soort kooi nodig die om het koetswerk heen valt en ook weer onder de dorpels de zaak omhoog brengt. Het moet dan wel een hele zware takel zijn.