Discovery V8

• A Steenhoff

Beste Mensen

Ik kan een discovery kopen uit 94 een 3.5 liter V8.

Vanuit mijn omgeving hoor ik vaak zeggen dat discoverys onbetrouwbaar zijn en veel gebreken vertonen.De auto die ik op het oog heb zou van de 1 ste eigenaar zijn. is er iemand die mij een goed antwoord hierop kan geven, daar een dealer toch maar in zijn eigen voordeel spreekt.

p.s. de kilometerstand van bovenstaande auto zou 122.000 km bedragen met Nationale autopas.

Bij voorbaat hartelijk dank

• Jan

Tja, als je voor zekerheid kiest neem je een japanner. Een Discovery koop je als je er verliefd op bent, en dan neem je ongemakken (?) voor lief.

Hoe dan ook: ga er mee rijden (en niet 300 meter) en voel en luister aandachtig. Kijk vooral of alle attributen werken (vooral electrische!) en niet te vergeten de onderkant checken op roest!! Oppervlakkige roest op chasis geeft niets, maar vooral zijdorpels, deuren en bodem willen nogal eens rotten. De algemene staat waarin een auto zich bevindt kan veel zeggen over de manier waarop hij onderhouden is.

Ik heb er zelf ook eentje en ik heb er de afgelopen maanden al wel veel tijd in moeten steken, dus weet waar je aan begint!

Succes!