weet er iemand het verschil tussen een militaire en een civiele chassis van een
109?
Zouden die beiden even sterk zijn?
chassis van een leger is op enkele punten anders.
ander eind, vierkant ipv afgeschuind, geen pto gat en volgens mij ontbreken ophang mogelijk heden voor een civiele trekhaak.
veerhandjes zijn langer, waardoor de hele auto iets hoger op de wielen komt te staan. (in kombinatie met de langere veerschommels.)
balk onder de versnellingsbak is demontabel wat versnellingsbak verwijderen via de onderkant van de auto mogelijk maakt.
groet Anton
Een pto gat is een sparing in de chassis-balken gemaakt voor een aandrijfstang.
PTO betekent Power Take-Off. Vroeger, toen ze nog Land-Rovers maakten, kon er op verschillende plaatsen allerlei apparatuur worden aangesloten; e.e.a. werd dan aangedreven door de motor/versnellingsbak. Bijvoorbeeld: compressors, lieren, lasapparatuur, aggregaten, cirkelzagen, allerlei agrarische spullen, een aangedreven aanhanger en andere nuttige dingen. Dit was mogelijk aan de voorzijde, middenin en aan de achterzijde, vandaar de sparing in de achterbalk.
Jan Dirk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?