laro via domeinen

  • rinus rentmeester

    EINDELIJK ben ik in de gelegenheid om een Landrover aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een 109, liefst ook nog een diesel. Het lijkt me wel wat om via domeinen er een aan te schaffen. Wie heeft tips voor me of ervaring hiermee?

    (ik heb een abonnement op de catalogi en hou de prijs in de peiling via de gunninglijsten)

  • Frank Korver

    Tja, wat kan ik je vertellen, je hebt twee uitgangspunten. Ga je sleutelen of moet hij gewoon zo goed mogelijk zijn. De eerste optie is meestal ook de goedkoopste maar dat heb je zelf wel gezien. Je moet wel bedenken dat met deze oplossing je een Laro zal kopen die boven op je prijs nog eens een 700 euro zal gaan kosten. De tweede optie is minder aantrekkelijk vanwege de prijs maar dan heb je ook vaak een Landrover die niet veel meer zal kosten dan de aanschaf prijs domeinen. Let wel op met de RDW en APK keuring, zorg ervoor dat alles tiptop in orde is en ook letten op je roetuistoot. Afgelopen domeinen dag stonden er twee uiterste een hele goede in de voorgrond zonder huif en een wat minder (op het eerste gezicht ) in de kleur blauw van 1977. Ga jij maar kiezen ik wist het wel…………… Het werd in mijn geval de blauwe van 1977. Lees zoveel mogelijk wat je maar kan vinden op het Internet en probeer het anders is via de Handelaren je bent dan wel wat meer kwijt maar het scheelt een hoop rompslomp.

    Veel plezier met de hobby

    mvg Frank

  • Casper

    Rinus,

    Ik heb ook een laro via domeinen gekocht. Je moet wel, in je oude kloffie, op de kijkdagen de auto goed inspecteren. Qua onderhoud zit het met ex-legervoertuigen over het algemeen wel goed, uitzonderingen daargelaten. Hou rekening met het opgeld van domeinen en als de laro uit 1993 of later komt ook met de verschuldigde BPM. De RDW keuring valt erg mee als je erbij blijft. Veel lezen en zoeken op internet is altijd aan te bevelen.

    Succes

    Casper

  • henk kruims

    rinus,

    bel eens met Mulder in Zevenhuizen (gr) 0594-631770. Hij koopt op bij domeinen.

    Bij hem koop je met meer zekerheid, je kunt de motor laten draaien ,en misschien de versn. bak testen. I.v.m. roetmeting probeer een 109 te kopen voor 1980.

    groet,

    henk kruims

  • anton

    Je moet wel weten waar je aan begint, als je een auto koopt bij domeinen.

    Je mag alleen kijken, kloppen en tegen de banden schoppen. Je kan dus van te voren niet zeggen of de motor goed is en de versnellingsbak het doet. Veel van die landrovers hebben toch rot in het chassis en schutbord van het lange buiten staan.

    Soms staan er toch goede exemplaren tussen.

    Ik heb al twee keer geluk gehad, eentje met veel plaatschade, maar met een hele goede motor en schutbord. Wel moesten alle remmen venieuwd worden omdat ze door olie waren dichtgeslipd (verglaasd?). alle rem/koppel en werkcilinders waren lek en moesten vernieuwd of gereviseerd worden. verder natuurlijk slangen en leidingen.

    Een tweede landRover was in prima staat, maar begon na twee uur lopen overal olie te lekken. Dus alle keringen en pakkingen lekken.

    Als je tijd en ruimte hebt is het natuurlijk en leuke uitdaging.

    houd wel rekening met een budget van zo'n 500 tot 1000 euro extra voor materialen en keuren van de auto bij RDW.

    auto,s op geel kenteken en jonger dan 25 jaar betaal je 10% BPM

    Grijs kenteken beteken enkele aanpassingen aan laatruimte en blindering.

    Wil je direct rijden (en lid van “sleutelclub de stoeprand”) kun je beter een goed lopende Land Rover kopen met een apk' tje erop.

    goede adressen zijn Ron bolleboom en theo Swolfs die goede auto,s voor niet te veel geld aanbieden.

    groetjes en succes.

    Kijken bij domeinen in soesterberg moet je gewoon blijven doen. :)