lr 109 met lpg probleem

• jan v Besouw

Beste mensen

sinds februari ben ik in het gelukkige bezit van een bloedrode ex brandweer lr 109 sIIa met een prachtige 6 pitter erin, althans, zolang hij op benzine loopt draait ie als een zonnetje, maar owee als ik overschakel op lpg…….dan gaat na een tijdje, zeg een paar km de auto eerst stotteren en daarna scheid hij er mee uit. na veel gezoek en gedoe blijkt de rotor van de ontsteking de geest te geven als je op gas rijd, niet 1 maar al 3 rotors heb ik naar het offroad walhalla verwezen, vandaag is de hele verdeelkap en ontsteking nagekeken, er zijn nieuwe veertjes op de vervroeger gekomen en alles nauwkeurig afgesteld. na een rit van 50 km begint het hele gez**k opnieuw stotteren etc, dus maar weer op benzine….. Is er hier iemand die het probleem kent en weet wat er (al dan niet ) aan te doen is? ik hoor het graag

Groet Jan

• Jos

Hoi Jan, heb je al gekeken of de verdamper niet bevriest, dus zijn de slangen op juiste manier aangesloten of een luchtbel enz.

sterkte !

• aad

Als hij gestopt is en je wacht een tijdje en meneer krijgt er even weer zin in zal het zoals jos schrijft je verdamper zijn die bevriest

• Gerbrand

Hallo

Is het probleem met het gas al opgelost?

Zelf heb ik ook een IIa 109 ex brandweer en ben hem nu op gas aan het bouwen,

hierdoor ben ik zeer geintereseerd.

• Gerbrand

Hoi

Bedankt voor je reactie Jan, ik wil graag je auto eens komen bewonderen.

Mijn telefoonnummer is 06-27437720.

Groeten Gerbrand Hos.