Mag bullbar wel of niet?

  • Duco

    Van de week een 90 td5 cht gekocht, wil de verkoper beweren dat het plaatsen van een A-bar of bullbar niet meer is toegestaan volgens de Europese regelgeving.

    Niet dat ik me veel aantrek van wat voor wetgeving dan ook, maar volgens mij kunnen ze dat pas verbieden als ook de nederlandse wegen en verkeerswet is aangepast… en aangezien Netelebos exit is kan dat nog wel heeeel lang duren :-)

    Hoe dan ook de NL Landrover Dealers die ik gesproken heb bestellen en verkopen geen nieuwe bullbars meer, in afwachting van duidelijkheid.

    Het probleem wordt dan ook hoe zit het met een lier, net zo als in duitsland eerst tüv laten keuren door de RDW, of wordt dat ook maar gewoon verboden?

    PS. Wie heeft nog een goed adres behalve de dealer voor een snorkel?

  • Gert van Ginkel

    Ja, een Bull-bar mag.

    Daar de Engelsen verder zijn dan wij (..) en dit wel hebben kunnen regelen binnen de wetgeving maar buiten de EU vallen is er wel een stop op de levering/productie, maar is het e.e.a. bij ons (nog) niet geregeld omdat wij de EU zijn. Goede uitleg (geen garanties) staan in het 4WD magazine van afgelopen maand.

    Snorkel?!: probeer Budget Parts eens: 0182698939 (Rob of Cees)