flooring roofrack

  • TheoV

    Vandaag roofrack gemonteerd (box type). Viel niet mee om alleen te doen moet ik zeggen.

    Zal hier en daar wat lak moeten bijwerken helaas.

    Het rek heeft iets van 6 dwars balken en is best stevig. Alleen erop lopen is balanceren.

    Wie heeft een tip om het beter beloopbaar te maken. Ik kan er natuurlijk een plaat multiplex op leggen of zo maar das niet zo elegant.

    Zijn er tips?

  • sjorsboomschors/aka/PP

    ik heb er traanplaat op geschroeft, kun je het hele dak gebruiken, al weegt het wel ietsje…;)

    zat er eerst aan te denken om er hout op te leggen, zeg maar een soort van laminaatvloer, maar dan van steigerplanken, maar dit voldoet prima

  • TheoV

    Heb je daar een foto van toevallig?

  • Mudbuster

    Heb hem ook bekleed met traanplaat. Heb er gelijk twee rijen plaatjes op geboud waar ik zo een ring in kan vastzetten. Voorste rand 2 cm omgezet om het roofrack, hierdoor heb ik ook geen gefluit meer.

  • TheoV

    Das mooi gedaan zeg. Is dat een plaat van 1 x 2m. Wat weegt dat ongeveer?

  • JanTD5

    mooie hard houten plankjes er op? niet goed koop denk ik. wel degelijk en redelijk onderhouds vrij.

    mvg Jan

  • Mudbuster

    Is een 3 mm plaat, ik schat het gewicht op 15 kilo, viel mij enorm mee

  • JanTD5

    Valt i.d.d wel mee. Maar als je het gewicht van het roofrack er bij op telt Ongeveer 20 a 25 kg, dan kom je al een 40kg. Er van uit gaan dat je max 80kg op je mag hebben, Land Rover spec dan hou je weinig laad vermogen over.

    Mvg Jan

  • sjorsboomschors/aka/PP

    80 kg op het dak??

    mwa, roofrack, daktent, twee personen en nog wat zooi wegen echt wel meer dan dat……

    en hierbij nog een voorbeeld… ;)

  • JanTD5

    Ja dat klopt, maar toch mag je geloof ik volgens de boekjes maar 80 er boven op hebben. Niemand houd zich daar aan natuurlijk, ik ook niet :D

    Mvg Jan