Serie 2a startmotor draait nauwelijks rond

  • Frank

    Hallo allemaal,

    Mijn '88 serie 2a (maar veel onderdelen van serie 3) heeft een aantal problemen

    Het is een benzine blokje (op LPG) met electronische ontsteking

    Allereerst draaide de startmotor van de ene op de andere keer niet meer snel genoeg rond

    Tegelijk zat de koppeling vast.

    Auto had 3 weken stilgestaan, was in november ergens

    Hij stonf destijds buiten in het vocht maar heb hem binnen in een droge loods gezet om te reparern

    Dus eerst de koppeling losgekregen, was de slave die muur vast zat

    Gelijk maar een nieuwe startmotor erop en een nieuwe start solenoid erop

    Maar nu wil ik hem starten maar de start motor draait nog steeds nauwelijk rond

    Koppeling is vrij, want in zijn vrij kan ik de auto op en neer duwen en als ik dat doe als hij in zijn 4 staat dan draait de motor mee

    (dan zie je de fan draaien) dus motor of koppleing zijn vrij toch ?

    Nieuwe (extra) massa van startmotor naar chassis……geen verbetering

    Met startkabel van huis van startmotor direct op min van deaccu….geen verbetering

    Startmotor uitgebouwd en met startkabels rechtstreeks op de accu…….startmotor draait snel rond dus is oke

    Voor de zekerheid ook nog de originele kabel tussen startmotor en solenoid met een startkabel er tussen gezet…geen verschil)

    Massasleutel er tussen uit gehaalt en de kabels rechtstreeks met elkaar verbonden….geen verschil

    Accu laten testen….was oke, 

    Toch uiteindelijk ook nog maar een nieuwe, sterkere accu gekocht…….geen verschil: hij draaid nog steeds nauwelijks rond

    Nu weet ik het niet meer….

    Geen idee wat ik nog meer kan testen

    Iemand suggestie's ??

    Ik hoor het graag want wil inmiddels wel weer lekker rond gaan tuffen 

    Groet

    Frank

    Driebergen

  • draai de bougies er eens uit, dan heb je geen compressie meer en kun je zien of de motor goed los is.

  • Danny

    Hebben zelfde probleem gehad. Bij ons werd het veroorzaakt doordat het veerringetje onder het aansluitingspunt van de voeding sluiting maakte. Nu zonder veerring en iets losser geen probleem meer.