Koppeling defect

  • Ramon109

    Betreft een 109 diesel 1974

    Mij koppeling werkt niet meer. het begon ermee dat mijn pedaal pas aan het eind druk had en op na een dag of twee was hij helemaal weg.Ik ben begonnen met de flexibele slang te vervangen die zag er slecht uit. Als ik nu pedaal intrap heb ik totaal geen weerstand, als ik in het reservoir kijk gebeurt er totaal niets geen beweging van vloeistof of belletjes, ik heb de leiding op het reservoir los gemaakt als ik het pedaal nu intrap staat er maar een heel klein beetje druk op en komt er geen vloeistof uit.

    wat kan dit zijn is de cilinder overleden of is het nog erger?

    en zo ja hoe krijg ik deze er uit, moet ik dan het hele spatbord verwijderen?

    ​Grt Ramon

    Ramon

  • piet_g.

    ik zou idd even overwegen om zowel de hoofd als de hulpcilinder te vervangen. (scheeld ook ontluchten als je dit in een keer doet ;) ).

    mocht je dan nog problemen hebben, dan kan het zijn dat het probleem in je versnellingsbak zit. maar goed ik verwachten dat het je hoofd of hulpcilinder is die het opgegeven hebben.

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

  • Ramon109

    Gelukig dan ga ik die maar vervangen

    Dankje 

    Grt Ramon

    Ramon

  • -sjeroens-

    Vergeet niet het ontluchtingsnippel aan de bak kant naar boven te monteren. Ik zeg het er maar voor de zekerheid bij..

    J.

    always fun to sleep in a 101