ontsteking's tandwiel slijt sneller dan gewoon 3.5 v8

  • marco V8 109

    dat kan ik ook nog doen ik heb het geheel nu los op de werkbank gemonteerd en dat draait normaal naar mijn gevoel.

    inderdaad kan ik dit ook nog controleren op de motor maar ik heb de laatste keer alles met een moment sleutel gemonteerd.

    dus dat zou goed moeten zijn maar ga het nog wel even controleren.

    ik zit nog even op de pakkingen te wachten maar die zullen woensdag wel komen dan ga ik weer verder knutselen.

    groeten Marco en een goed 2017 allemaal.

  • marco V8 109

    hallo 

    ik heb de deksel er weer voor gedaan zonder het nokkenas tandwiel.

    de pomp met ontsteking draaid gewoon licht zonder zware punten er in.

    alles weer gemonteerd en de motor loopt weer goed.

    het ontstekings probleem is nu weer weg en blijft op tijd staan zo als het hoort.

    maar nu heb ik een pakking gebruikt die standaard is deze is iets dikker dan normaal.

    standaart pakkaing is 0,3mm deze die er nu tussen zit is 0,5mm dus 0,2mm dikker dan standaart.

    nu is mijn oliedruk natuurlijk iets lager als voorheen was stationar 2 bar bij warme motor is nu 1,5 bar bij warme motor.

    motor op toeren in oude situatie 5a6 bar nu 3 bar .

    is dit voldoende of moet ik toch weer de dunne pakking er in doen?

    ik weet niet of het probleem met verslijten van het tandwiel nu is opgelost maar daar kom ik na een paar kilometers wel achter.

    even de ontsteking er uit en even kijken naar het tandwiel voor slijt sporen.

    groeten marco

  • marco V8 109

    ik hoop het ook maar daar kom ik straks wel achter na een paar keer rijden:D 

    bedankt voor de info en ik hoop dat het nu goed is.

    groeten marco

  • marco V8 109

    hallo harm.

    helaas is het probleem nog steeds niet verholpen:@ 

    ik heb er ongeveer 5 kilometer mee gereden en hij is weer aan het slijten.

    ik heb het gevoel dat het toch echt in de deksel van de land rover 101 met olie koeler komt.

    ik heb de loop van het olie gecontroleerd en deze lijkt goed maar toch heb ik mijn bedenkingen.

    ik ga nu mijn oude deksel er voor nood weer op zetten en kijken of het dan goed gaat.

    dat verleng stuk van de p6 is die ook te koop en wat zou je er eventueel voor willen hebben?

    groeten marco

     

  • marco V8 109

    hallo harm ik heb het probleem gevonden.

    na heel veel hoofdpijn toch terug gegaan naar de deksel die er eigelijk niet op past.

    met het oliefilter naar voren toe gewezen.

    ik ben gaan rijden en heb een olie druk van ongeveer 3bar en bij 1000rpm ongeveer 1.5 bar.

    met de deksel van de 101 waar een aansluiting zit voor een oliekoeler.

    heb ik een olie druk van 5a6bar bij 1000rpm ongeveer 2 bar.

    dit komt door een te kleine slang diameter die ik als verbindingstuk er tussen had zitten voor het vervangen van de oliekoeler.

    deze slang heeft een binnen diameter van 7,5mm waardoor de pomp teveel moet drukken.

    zo veel dat de oliefilm hem niet meer kon houden en dus het tandwiel ging slijten.

    nu moet ik dus een grotere binnen diameter zien te krijgen door middel van een brug stuk met een binnen diameter van 12mm.

    ik denk dan dat het dan goed is.

    goeten marco.