Snelheidssignaal

  • schroten#

    Even een vraagje

    Ik heb een een 300tdi ingebouwd uit een disco in een series, met automaat en lt230. Hieruit krijg ik een snelheidssignaal die ik heb aangesloten op een snelheidsmeter uit een defender td5. Nu blijkt dat het snelheidssignaal van een disco een sinusspanning heeft en de teller een blokspanning nodig heeft. Ik wil de signaalgever niet vervangen omdat de ecu ook het signaal nodig heeft en ik niet weet hoe deze reageert op een blokspanning. 

    Mijn idee is om het signaal om te zetten dmv de terratrip dual sensor interface, de terratrip schijnt ook te werken met een blokspanning en dan kan ik gelijk de teller callibreren. 

    Heeft iemand hier ervaring mee (of weet iemand een andere oplossing)?

    Ik hoor het graag!

    groet

    Hans

  • -sjeroens-

    Je kunt toch ook een mechanische snelheid meter uit de lt230 krijgen? 

    die zou je dan weer aan kunnen sluiten op je eigen meter.

    always fun to sleep in a 101
  • schroten#

    Klopt Jeroen, maar de ecu (en de cruisecontrol) heeft het signaal ook nodig…

    en Alan; dat zal erg lastig worden, in de disco zit de snelheidsmeter niet in een aparte behuizing. 

    Groet

    Hans (en Alan mag best Henk zeggen…)

  • Westfries.

    een extra magnetic pickup speed sensor op bv je aandrijfas 

    Driving my landy is just a other day in ……..

  • schroten#

    Arjan, ik ben zeker geïteresseerd! Ik weet dat het op die manier mogenlijk moet zijn, maar hoe precies… dan moet ik wel gaan graven… 

    ik moet dan alleen nog uitvinden of de snelheidsmeter goed aan gaat geven, maar dan kan ik nog gaan stoeien met verschillende tandwieltjes bij de opnemer. 

    Het signaal nu is een sinus van 0V tot 12V en moet dus een blok van 0V/12V worden. 

    Ik hoor graag van je (hans.schroten hetnet.nl)

    alvast bedankt!