stugge veren S2a

  • martin

    Ik ben een S2a aan het opbouwen die ik weer teruggekocht heb van een kennis uit Duitsland. Toendertijd verkocht omdat ik al een 110 had, en 2 LR's een beetje veel van het goede was, maar ook omdat onde andere de vering zo vreselijk stug was. Hier op straat met die drempels was het een soort van neerstorten.

    Nu dacht ik aan paraboolveren, maar een vriend van mij deed een ander idee aan de hand, en dat is een paar veren er tussenuit. Is dit een goed idee? Hoeveel en welke veren kan ik er dan het beste tussenuit halen. 

    Martin

  • piet_g.

    wat je kunt kijken is in de parts manual naar de verschillende veren. over het algemeen zijn er verschillende veren met met of minder bladen standaard te verkrijgen.

    ik moet zeggen, ik heb mijn 109 op paraboolveren gezet en heb daar geen spijt van gehad. hij stond namelijk op van die heerlijk zware defentie vering. dus het veerde eigenlijk niet en als de vering dan een ingedrukt was, dan veerde hij ook met een flinke druk weer uit. zo goed dat je de flesjes uit een bak bier zag schieten :P

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

  • Westfries.

    Silecone bladen tussen de veren doet wonderen 

    Driving my landy is just a other day in ……..

  • Ramon109

    @piet_g. welke paraboolveren heb je er onder zitten en waar heb je die gekocht?

    Grt Ramon

    Ramon

  • piet_g.

    ik heb ze bij paddock gekocht.daar waren ze niet duur (para1 en para3). het enige wat me tegenvalt is de voorveren. maar dat is omdat het een tweeblads veer is, en gezien het gewicht van de 2.5NA, twee dynamos en een lier, zou het eigenlijk wel een drieblads mogen zijn zodat ze iets minder inzakken. ik heb aan de voorkant iets van 5 - 7 cm tussen mijn as en de bumpstops.

    ik heb er wel gelijk ook nieuwe schokdempers bij genomen.ik heb gekozen voor de es9000 pro comp. die waren stugger dan de 3000. moest alleen wel even zoeken voor ik die had gevonden met de juiste montage punten, maar ze zijn er gewoon voor series. bij binnenkomst heb ik ze gelijk licht opgeschuurd en gespoten. ze hebben nogal een reputatie om te roesten, en ik wilde ze daarnaast ook gewoon zwart hebben.

    maar wat betreft comfort heb ik er niks over te klagen. rijd heerlijk en in het terrein heb ik het gevoel dat de wielen net wat beter op de grond blijven omdat zeker achter de veerweg veel langere geworden is.

    Post is bewerkt op sep 16, 2016, 8:54 a.m. door piet_g.

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)