speling meenemers S3

  • piet_g.

    Nu ik weer wat meer met de laro bezig ben zie ik ook weer andere dingen dan normaal. nu zag ik gisteren speling zitten op waar de meenemer pakt in het uiteinde van de steekas. het viel me op dat ik voor mijn gevoel de meenemer best wat kon draaien voor dat de steekas ging draaien.

    ik heb er een video van gemaakt. Wat denken jullie?

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

  • piet_g.

    en hoe kan ik dat het beste zien? of kan ik dat ook merken als ik eventueel een nieuwe meenemer koop en als die wel pakt zonder speling dan was de meenemer versleten?

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

  • rob

    helemaal correct

    Bananen zijn geel, komkommers recht
  • piet_g.

    ok dankje, dan gaan minimaal de meenemers op het besel lijstje :D

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

  • rob

    meenemers zijn niet zo duur, je kunt ook heavyduty nemen,,,zijn een paar euro duurder en ff iets sterker. Het voordeel van de gewone meenemers is dat het materiaal iets zachter is dan de steekassen….daardoor slijten ze eerder maar ze zijn makkelijk te vervangen. Ga je heavy duty monteren dan kan het zo zijn dat je steekassen ook eerder kapot zijn…de splines dan want die heavy duty zijn weer harder dan de normale

    Bananen zijn geel, komkommers recht
  • piet_g.

    nee idd.. dan neem ik liever de normale als ik zo de prijzen vergelijk tussen meenemers en steekassen. dan kan ik beter een paar meenemers verslijten :P.

    steekassen zijn namelijk ook nog steeds de originele onderdelen geloof ik. en als ik de steekassen ook upgrade, dan komt het waarschijnlijk weer op de diff, de kardan of de versnellingsbak aan aangezien de kracht toch ergens naar toe moet.

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

  • piet_g.

    Goed om te weten. Deze week komen de nieuwe  meenemers binnen en dan zal ik gelijk eens kijken.

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)