Net geen ongeluk, wel schade..

  • B

    Gisteren op een landweg verliet een dame zonder goed opletten een oprit (hoge hagen die het zicht belemmerde) met als gevolg dat ik vol in de ankers moest met de Range (noodstop met 60 km/h: 4 rokende banden). Gelukkig op een haar na geen ongeluk, en na een ‘sorry gebaar’ reed mevrouw vrolijk de andere kant op. Op de landweg merkte ik er niet veel van, maar vanmorgen op een gladde doorgaande weg hobbelde de boel behoorlijk. Een paar mooie kalende plekken op de bandjes dus (en niet van de ouderdom ;) ). 

    Kan ik hiermee bij de/haar verzekering aankomen? Feitelijk was er geen aanrijding, maar had ik net iets later geremd dan zouden we er beide een stuk minder goed vanaf zijn gekomen en zou er wel verhaalbare schade zijn.

    Dit forum is wellicht niet de meest ideale plaats voor deze vraag, maar Google was dit keer niet mijn vriend. Wellicht hier iemand met ervaring of verstand van verzekeringswerk?

  • B

    Excuus, kaal is overdreven :i . maar wel voldoende gesleten dat de boel op de snelweg aardig trilt. Banden liggen er nog geen jaar onder.

  • B

    Even contact gehad met verzekering, die willen het in ieder geval voorleggen aan de verzekering van de andere partij. Dus misschien toch even langs gaan vanmiddag.

    Vraag me alleen af hoe het vervolgens in zijn werk gaat. Bandjes zijn ‘zgan’ overgekocht van een vriend zonder factuur (vol profiel, disco waar ze onder lagen bleek te ver doorgerot maar al wel nieuwe banden onder gelegd voor de APK), maar leeftijd/km's niet echt aantoonbaar.

    En dan nog de vraag hoe erg je aan de deur over komt als ‘zeikerd die op geld uit is’ met dit verhaal.. Pff, gedoe :S