pedaal koppeling onderin

  • Rene

    Ik heb mijn 109 met 2.5 na diesel voorzien van nieuwe koppelingsplaten, drukgroep etc. nieuwe cylinder onder en boven en alle leidingen zijn vernieuwd. Na een aantal keren rijden, pakt de koppeling pas helemaal onderin. Stellen bij de bovenste cylinder helpt niet. Het peil in het potje is in orde en er lekt volgens mij ook geen vloeistof. Ook zit er volgens mij geen lucht in de leiding, daar het systeem wel goed gewerkt heeft en opnieuw ontluchten niets verbeterd.

    Wie heeft raad?

    Groeten Rene 

     

  • Arthur

    Het kan zijn dat je cylinder boven een intern lekje heeft omdat de rubbers niet helemaal goed zitten. Het is een rotklus, maar dan moet je hem helemaal uitbouwen om dat te checken. 

    Arthur

  • Redfox

    recentelijk ook mee bezig geweest, zie mijn post hierover. Ik heb gemerkt dat de afstelling heel nauw luistert. Pedaal hoogte t.o.v. voetenbak 14 cm, vrije slag 6 mm, spelling asje hoofdcilinder 1,5 mm. Vooral dat asje van de hoofdcilinder, dit asje zit los in het zuigertje, je moet hem er dus helemaal indrukken en dan 1,5 mm spelling houden, anders krijg je een te grote slag voordat het zuigertje gaat bewegen en zit je pedaal onderin. En het wordt inderdaad beter als je een tijdje aan het rijden bent. Misschien heb je dit allemaal al gedaan, dan moet het wat anders zijn als er geen lucht meer in zit. 

  • Rene

    Dank allen voor de tips. Ik ga er volgende week mee aan het werk. Ik heb het geheel waarschijnlijk niet goed afgesteld.

    Ik zal mijn bevindingen hier melden.

    Groet Rene

  • Rene

    Na het afstellen van het pedaal en het nogmaals ontluchten van het systeem, voelt het pedaal prima aan! Dank voor de input! Gr Rene