caravan achter series 3 vraag

  • Symon

    Precies nu heb je het over het laadvermogen van de aanhanger, dat heeft dus weer niks te maken met het laadvermogen van de auto.

    F2 gaat alleen over het laadvermogen van de auto.

    Groeten Symon

  • fenix2

    de vrienden van de RDW hebben die vraag al beantwoord:

    https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Mag-ik-met-een-B-rijbewijs-een-aanhanger-of-caravan-trekken.aspx

    F.2 Toegestane max. massa voertuig 2679 kg

    3500-2679=821

    met deze landrover mag dus met B rijbewijs een aanhanger worden getrokken waarvan de maximale totale toegestane massa maximaal 821kg is (leeg gewicht +laadvermogen. Hoeveel kg er werkelijk in de aanhanger is geladen, doet niet ter zake

    met B-E rijbewijs mag je tot de maximale 2000kg trekgewicht aan de trekhaak hebben

    B-E groetjes, Fenna

  • Symon

    precies, neem aan dat als hij al regelmatig een aanhanger van 2000kg trekt BE heeft

    Groeten Symon

  • RobSLaro

    fenix2 Schreef:

    ——————————————————-

    > de vrienden van de RDW hebben die vraag al

    > beantwoord:

    > https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Mag-ik-met-

    > een-B-rijbewijs-een-aanhanger-of-caravan-trekken.a

    > spx

    >

    > F.2 Toegestane max. massa voertuig 2679 kg

    > 3500-2679=821

    >

    > met deze landrover mag dus met B rijbewijs een

    > aanhanger worden getrokken waarvan de maximale

    > totale toegestane massa maximaal 821kg is (leeg

    > gewicht +laadvermogen. Hoeveel kg er werkelijk in

    > de aanhanger is geladen, doet niet ter zake

    >

    > met B-E rijbewijs mag je tot de maximale 2000kg

    > trekgewicht aan de trekhaak hebben

    >

    > B-E groetjes, Fenna

    Juist BE Fenna, dat is wat ik zeg PUNT

    Dus als ik een caravan van 763 kilo leeg heb, die een max. Massa van 1 ton heeft mag je er me alleen B niet mee rijden

  • Symon

    Snap alleen niet wat het er toe doet aangezien Sjaak BE heeft

  • sjaak109

    Hoi,

    Probleem is dat ooit tijdens het overschrijven van mijn rijbewijs mijn E er af is gevallen.(paar keer uitgezonden met de marine naar land met eigen rijbewijs).

    kwam er veels te laat achter en toen kon ik niet meer in beklag gaan.

    wat Rob schreef klopt haarscherp. ik mag 880 kg trekken zonder E rijbewijs.

    ik ging er ook jaren van van uit dat het gewicht op mijn papieren kenteken leading was en ik dus zo,n 1700 kg mocht trekken.

    vautje dus. mazzel gehad de afgelopen 6 jaar.

    heb vandaag de CBR/RDW en de gemeente gebeld en ben ongelooflijk goed geholpen. maar moet wel nieuw examen doen.:X

    je moet binnen 6 week in beklag gaan anders jammer.

    laatste registratie van mijn E rijbewijs was 30 jaar geleden, dus maar 29 jaar en 8.5 maand te laat. al heb ik het oude rijbewijs nog wel. telt niet zeggen ze.

    ze hebben het nog wel geprobeerd op al die bureaus (echt waar) maar het lukte echt niet.

    dussssssssss examen doen of toch een Eribaatje. of zoiets. geen caravan met bubbelbad, 3 slaapkamers en biljart kamer voor ons :D

  • Dirk109

    Ik rij al jaren met een tweepaards paardentrailer achter mijn 109 2.25 en dat gaat prima.

    Als je stuurinrichting in orde is zonder al te veel speling gaat het prima.

    Op de snelweg kan ik gewoon 90 tijden geen probleem.

  • sjaak109

    n

    >

    > We hebben zelf een Sibley 400 tent gekocht

    > http://www.canvascamp.com/nl/kampeertenten/sibley.

    > html?gclid=CJDN9v7o3sYCFcnItAodkQ8ESQ

    mooi ding Henk, heb even gekeken, prijs viel me ook mee.

    maar ik heb ooit in Irak een trauma opgelopen met 3 maand kamperen in de woestijn met 50-60 graden tussen de camel spiders en de schorpioenen, voor mij geen tent meer.

    enne zoals ik al schreef enige geluid dichtheid is wel gewenst voor mijn mede kampeerders.