hitte schild of uitlaattap/ hitte band

  • defendertje90

    Het volgende is nu het probleem. Als ik een tijdje heb gereden met mijn 200tdi disco motor in mijn ninety en ik zet de motor uit om bijvoorbeeld te tanken en daarna wil ik hem weer starten geeft hij alleen een tik. Na een paar keer contact aan en uit en waar aan te zetten start hij weer.

    Nu is dit naar mijn idee terug te leiden naar de hitte afgifte van de uitlaat aan de startmotor. Ik heb hier namelijk problemen mee gekregen nadat we een andere uitlaat hebben gemonteerd. Dit omdat de vorige eigenaar de 2,5NA uitlaat had gebruikt voor de 200tdi (incl downpipe) Nu zit er een homemade downpipe op met laatste model 300tdi uitlaat (dus geen einddemper)

    Als het geheel weer wat afgekoeld is start hij perfect.

    Nu zat ik net wat te denken. Of ik draad hitte band rond de uitlaat of ik maak een hitteschild voor de startmotor.

    - Hitte band reduceert warmte onder de motorkap en is makkelijk aan te brengen en is hitte bestendig tot 1250 graden. Maar is dit genoeg om de warmte zover terug te dringen dat de startmotor het weer gewoon doet.

    - Of toch een hitte schild maken. En dan van RVS of toch Staal. Mijn gevoel zegt RVS en plaatwerk zetten lassen enz is geen probleem.

    Wat is jullie mening hierover het liefst uit eigen ervaring.

  • sjeroens

    tijdelijke oplossing: Bierblikje.

    Ik zou ook ff kijken of je solenoid niet vast zit, eventueel wat vet erin.

    J.

  • defendertje90

    Solenoid zit niet vast. Dan zou hij ook met het starten problemen moeten geven bij koude motor of liever gezegd juist bij koude motor. En dat doet hij niet. Ligt puur aan de hitte van de uitlaat. Tijdeljke oplossingen wil ik niet voor gaan. Als ik dan toch bezig ben meteen goed maken en niet naar een noodoplossing grijpen. Dat is goed als je ergens in afrika staat en je alleen je blikje cola hebt. Dan kun je die inderdaad met de binnenzijde richting uitlaat monteren.

  • RaRo74

    Origineel hoort er een hitteschild op de200TDI startmotor te zitten. Of past deze niet meer?

    Momenteel ligt deze er bij mij af omdat ik er een oogje aan moet lassen dus ik kan eventueel de maten voor je opnemen.

  • VeeTee

    Ik zou er gewoon een originele heat shield opzetten, dat zijn de kosten niet (minder dan 10 £).

    Ik moet het ook nog doen, had exact hetzelfde verschijnsel na een lange rit in de Alpen: lange klim, lage snelheid, geen rijwind dus veel warmte afstraling van het uitlaatspruitstuk naar de startsolenoid. Sindsdien niet meer voorgekomen onder normale omstandigheden, maar ben wel van plan om het nog eens te doen, even wachten tot het lijstje voor Paddocks weer wat meer de moeite waard is…

  • defendertje90

    Ik kom uit bij de ERR806 maar die zit rond de 60 pond dus vermoed dat jij een ander nummer bedoeld.

  • VeeTee

    Dat denk ik dan wel, ik bedoelde deze: ESR2422.

    Edit: ik zie het al, de ESR2422 is voor de 300TDi (kost nog geen 10 £), de ERR806 voor de 200Tdi, en inderdaad 7x zo duur, ook raar:S

  • RaRo74

    300TDI is ook een heel ander model dus of deze op een 200TDI past…………………

  • defendertje90

    Het probleem is bij mij pas gekomen met het plaatsen van en andere downpipe dus vermoed dat ik het daar moet gaan zoeken aangezien het daarvoor nooit niet gebeurde.

    Vandaar dat ik naar het ERR806 nummer zat te kijken.

  • VeeTee

    Inderdaad, voor ruim 60 £ ging ik ook eerst eens even knutselen.