lpg tank vs landrover 88

  • tijdrovers

    hallo,

    ik ben mijn 88 weer aan het verbouwen.

    nu ik toch de opbouw eraf heb zit ik te kijken waar ik nog een gastank kwijt kan onder de auto.

    ik heb niet zo veel ruimte aangezien er al een v8 met automaat in zit.de enige ruimte die er is, is tussen de achteras en de bumper.

    of onder de bij rijders stoel.

    is er iemand die een gastank onder zijn 88 heeft?

    weet iemand ook of een ringtank rechtop mag staan? leuk voor achter het tussenschot.

    ik heb nu een 100ltr tank dwars in de achterbak op de wielkasten.

    deze moet eigenlijk plaats maken voor bankjes.

    groet Henri

  • Joost

    Bij mijn 109 heb ik direct achter het tussenschot de vloer open gezaagd, en stukken uit de wielkasten in de bak, de gastank kon toen zakken en staat nu direct op het chassis en steekt niet meer boven de wielkasten uit, zelfs vaste gereedschapskist er nog boven gemaakt tot hoogte wielkasten. Maar bij een 88 is er een stuk minder ruimte… Grtz.

  • tijdrovers

    Joost, heb jij een foto?

    hoeveel liter tank heb jij?

    ik vind het een goed idee.

    Henri

  • TVR

    Met veel passen en meten heb ik een 50 of 55 liter tank onder de bijrijders stoel van mijn defender gekregen met speciaal custom made frame aan het chassis. Daarvoor de u profielen waar de zitbak en vloerplaten op liggen wel iets aan moeten passen.

    Zal eens kijken of ik er nog fotos van heb.

    Het geheel steekt aan de onderkant wel ietsje uit.

    GRoet, Tom

  • tijdrovers

    ik heb een body lift van 5 cm, dat geeft iets meer ruimte.

    ik ben benieuwd hoe jou onderbouw eruit ziet, Tom

  • Joost

    Helaas voorlopig geen foto want ben op vacantie. Maar het is niet anders dan ik beschreef, passen, meten en zagen. Doordat het tussenschot scheef staat kan je zelfs nog wat naar voren als je zakt. Maak eens een schijf van karton met de diameter van je tank en hou die in je wielkast gecombineerd met de lengte van je tank ( even rekenen ) Zie je vlug genoeg wat er kan. Extra binnenwielkast maken spreekt voor zich. Denk wel dat bij een 88 de wieluitslag een probleem kan worden. .Grtz.

  • tijdrovers

    is er trouwens iemand die ervaring heeft met een lucht geveerde stoel in een series?

    ik heb nog een stoel uit een iveco truck.

  • TVR

    Fotos ga ik opzoeken, wat betreft de stoel, ik ben bang dat je met de hoogte niet uit komt, tenzij je de zit bak wilt aanpassen/verlagen, ik neem aan dat zo'n stoel relatief veel (zit) hoogte in neemt…. en (ik tenminste) heb bij de series al snel te neiging tegen de dakrand aan te kijken en dat je daardoor al bijna niet meer naar buiten kunt kijken….

    Je moet voor de gastank dan van die klemmen kopen die je kunt lassen,('lasring' is de officiële term) dus iets dikker dan die gebruikt worden als de tank op een framepje ligt want die kan je dan aan het chassis of een frame vast lassen. Aangezien ik ze namelijk een soort van zwevend opgehangen heb. (wat bij deze onderbouw ook nodig is) Vervolgens kan je aan het passen en meten. (nadat je op de sloop een passende maat tank gehaald hebt)

    Groet, Tom

  • tijdrovers

    ik kijk ook altijd tegen het voorruit frame aan in een series.

    de bak zal zeker verlaagd moeten worden.

    met een lucht geveerde stoel word het comfort iets beter, maar is de stoelhoogte ook heel makkelijk te verstellen. ik zelf ben 1.96 lang en mijn vrouw 1.60…

    ik ga eens op zoek naar een lasring.

    bedankt.

  • TVR

    lasring maat is afhankelijk van de maat tank die je neemt, die bout je eromheen en daaraan kan je dan een hoekfprofiel of iets dergelijks lassen. Je hebt er wel 2 nodig.

    Ik heb ze bij vogels autogas besteld die ook gewoon opstuurd, en je moet dan ook rubber profiel erbij nemen wat ertussen kan.

    Groet, Tom