sIIa v8

  • tijdrovers

    Hallo mensen,

    ik ben momenteel bezig de voorkant van het chassis aan te passen, zodat ik achterveren op de vooras kan monteren.

    ik heb het chassis nu 13cm verlengd.

    om de aanrijhoek zo steil mogelijk te houden wil ik een nieuwe lier bumpermaken.

    ik ben benieuwd of er iemand een mooie bumper gemaakt/gezien heeft en daar een foto van heeft?

    groet, Henri

  • Michael

    Waarom wil je de achtervering op de vooras?

  • tijdrovers

    om een soepeler veer gedrag te krijgen.

    ik heb een 3 blads paraboolset besteld voor mijn vooras.

    waarschijnlijk is moet er een blad onderweg, want veel gewicht heb ik niet voorop. 3.5 v8 is een stuk lichter dan een 2.25

  • Disco

    zoiets?

    pangolin

    Jo

  • tijdrovers

    zoiets heb ik nu ook, wel mooi.

    verder nog iemand een mooi idee?

  • tijdrovers

    ik zie dat de link niet werkt.

    http://pangolin4x4.com/Bumpers.html#6

  • tijdrovers

    weer niet de juiste.

    nouja ik bedoel dus die blauwe 109.

    ik zie dat deze auto ook lange voorveren heeft

  • tijdrovers

    af gelopen tijd ben ik erg druk geweest. verbouwing, gezinsuitbreiding, werk enz.

    de laatste paar weken toch weer lekker bezig geweest met de landrover.

    de voorveren zijn inmiddels geplaatst

    de schommelstukken zijn tijdelijk, ik moest nog uitzoeken hoelang de schommelstukken moesten worden,

    ook heb ik een nieuwe rvs uitlaat gemaakt met demper,

    vervolgens de achterbumper verstevigd. de bumper begon al lekker te roesten.

    hiervoor heb ik 3mm staal voor gebruikt.

    hopelijk kan de bumper er weer een tijd mee.

    inmiddels staat de achterbak weer op zn plek en de deuren om de bak af te stellen.

    gisteren de spatborden en gril geplaatst om een nieuwe plek te zoeken vooor de radiateur. deze moet verder naar voren ivm de koelvin.

  • tijdrover's

    weet iemand hoe ik het mooist/best een oliekoeler op de v8 aansluit?

    ik had bij het terreinrijden vaak een hoge watertemp.

    wordt hopelijk beter met de kenlowe fan aan de achterkant van de radiateur. ipv 2RRC airco fans aan de voorkant.

    maar ik zit toch nog te denken om een oliekoeler te gebruiken.

    p.s. ik ben mijn inlog codes enzo kwijt, dus heb me weer opnieuw aangemeld als tijdrover's.

    tijdrovers en tijdrover's ben ik dus.

    Henri

  • Michel WaZ

    Je kan waar nu je oliefilter zit een adapter/sandwichplate plaatsen ( ligt er aan welke timingcover en oliepomp je hebt) dan je oliefilter weer plaatsen en je zou een 2 of 3 in 1 radiator (koelsysteem, oliekoeler motor en/of bak ) kunnen plaatsen.

    Je kan ook een universele oliekoeler gebruiken , ik heb ze allebei en ik ben er nog niet overuit welke ik ga gebruiken.

    Met de universele heb ik al een beetje lopen passen maar er is niet zoveel ruimte om deze goede koeling te geven, met de 3 in 1 die ik ook heb ,moet ik de bevestigingspunten van de radiator aan gaan passen.

    Ook zal ik dan electrische fans moeten gebruiken want de 3 in 1 is beduidend dikker en ik denk dat de viscofan in de weg gaat zitten. Met deze optie komen echter wel je slangen beter uit.

    De adapter met thermostaat wordt aangeraden trouwens.

    Groet Michel WaZ