Motorolie 3,5 V8

  • Larosaurus

    En ATF toevoegen aan je minerale olie een km of 500 voor de wissel, levert dat nou nog een mooi effect op in reinigende zin, of komt hierdoor bij een motor die je inwendig niet kent zoveel troep los dat je bij wijze van spreken je olieaflaatplug verstopt met troep als je olie aflaat en in een niet wenselijke situatie terecht komt?

  • G-men

    ATF toevoegen maakt idd het vuil los. Ik zou daar zelf echter voorzichtig bij zijn als je de motor niet kent. Vooral bij de rocker arms onder het kleppendeksel zijn een paar punten waar zeer weinig stroming is en snel afzetting ontstaat. In mijn blok, zit daar een redelijk dikke laag kool die in de afgelopen 26 jaar is afgezet door de olie.

    Die zit muurvast en als het losraakt zal het al snel in grotere stukken zijn; en die wil ik niet door mijn motorblok hebben. Ik laat ze dus lekker zitten.

    Gerrit

    Larosaurus Schreef:

    ——————————————————-

    > En ATF toevoegen aan je minerale olie een km of

    > 500 voor de wissel, levert dat nou nog een mooi

    > effect op in reinigende zin, of komt hierdoor bij

    > een motor die je inwendig niet kent zoveel troep

    > los dat je bij wijze van spreken je olieaflaatplug

    > verstopt met troep als je olie aflaat en in een

    > niet wenselijke situatie terecht komt?

  • Bart van Dessel

    Regelmatig oliewissel en goed warm rijden is veel verstandiger, jarenlang vastzittende prut die los komt maakt verstoppingen en je klepstoters kunnen kapot gaan,

    gr, bart