Zelf offroad/tenttrailer maken

  • Jacaranda

    Leeg weegt een Sankey wide track 373 kilo, maar zonder de bak natuurlijk nog een paar tientallen kilo's lichter. Als je het neuswiel en de achterpoten verwijdert heb je nog weer wat meer speling (Lees : dan kan er nog een kratje bier in ) Ik heb nog een aantal Sankey's staan en volgende maand ga ik weer nieuwe halen. Evetueel ook narrow tracks indien gewenst….

    Groeten,

  • Gretl

    Prijzig en erg dun plaat materiaal. Heb hier serieus naar gekeken, maar de afwerking van deurtjes en kleppen vind ik zo slecht dat ik hier geen offroad vakantie in IJsland of Marokko mee zou aandurven….

    Wel een mooi karretje, dat wel… ;-)

  • Gone

    Op http://alsikertijdvoorheb.blogspot.com/ vind je het prototype (Er zit nog niks aan elektra, water, keuken, etc in) van onze kampeerkar. Hoeveel deze weegt weet ik niet. Ik heb alles laten zitten behalve de bak en de verlichting. Sankey wide track met 130 laadbak, aluminium disselbak, sandwich-hardschuim+epoxy kist met daarin ons eigen twee persoons matras en voor het hemelbedgevoel een gebruikte Maggiolina daktent waar ik de bodem uitgezaagd heb. Nato-oog gaat er af, rammelt teveel. Pootjes laten zitten, daar kun je kar waterpas mee zetten, slaapt een stuk beter! Ben net terug uit Bretagne, 2000km mee gereden, 120 op de peage gaat prima. De kleuren is een noodgreep en heb ik er de dag van vertrek opgesmeerd. Goede camouflage c.q. afleidingstaktiek want we zijn niet 1 keer aangehouden.

  • RufusXXL

    Martin,

    Ik wil wel eens komen kijken wat je hebt. Heb je een e-mail adres waar ik je op kan bereiken?

  • Jacaranda

    optiekvandervelde@gmail.com Maar als je op mijn nicknaam klikt kan je ook een bericht sturen.

  • Freek

    Kijk dit hebben wij gemaakt van een Sankey Narrow track

    Met normale kogelkoppeling(zelf aangepast)

    Laatst naar Noorwegen geweest,en het bevalt ons goed

  • pp

    http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=5503&p=115260&hilit=daktent#p115260

    en scroll door naar beneden, heeft wel wat; incl. BBQ & vrieskist:)-D

  • Dennis101

    In de regeling voertuigen wordt bij personenwagens slechts gesproken over de bekende 50 mm kogelkoppeling en de vangmuilkoppeling met 40, 50 of 57,5 mm pen.

    Belangrijker nog is dat er ook bij aanhangers onder de 750 kg gesproken wordt dat deze van een koppeling moeten zijn voorzien met keurmerk.

    Dennis B

  • RufusXXL

    Iedereen erg bedankt voor de reactie zover. Zodra ik begin zal ik ook eens kijken of een blog niet iets voor mij is. Voor de geinteresseerden……:)

    Robert

  • Gone

    Je kunt je tijd beter besteden aan de kar… ;-) Suc6!