make your own Owatrol

  • Polar Bear 109V8

    Owatrol is erg duur. Hierbij een tip voor de kredietcrisis:

    Owatrol bind zich met roest, en is te gebruiken met verschillende verfsoorten.

    In de scheepsconservering gebruiken we hiervoor visolie, gemengd met 20% gekookte lijnolie, en een beetje siccatief.

    helaas voor LR bezitters is visolie alleen in grote hoeveelheden verkrijgbaar (20 L). Maar als je het vaker gebruikt of samen met elkaar koopt, ben je al gauw goedkoper uit. 20 liter visolie kost 100 euro en 5 liter gekookte lijnolie 30 euro. voor 130 euro heb je dus 25 liter. Dat is ruim 5 euro de liter. kom daar maar eens om bij Owatrol! Siccatief is aan te bevelen voor een betere droging, maar het droogt ook zonder. Volgens experts heeft visolie dezelfde roestdoordringende eigenschappen als Owatrol. ook verdrijft het vocht, zodat het ook onder minder droge omstandigheden gebruikt kan worden (zelfde als Owatrol). volgens mij is Owatrol dus een hele dure visolie.

    visolie, lijnolie en Owatrol zijn te koop via de winkels voor scheepsbenodigheden (bunkerboten) . de groothandel is Hoenderop (www.hoenderop.nl). zie voor de dealerlist hun website.

    En eh……… verwar visolie niet met de omega-3 capsules die op de markt zijn want daarvoor betaal je nog heel veer meer.

    smeer ze!

  • witje110

    En dan maar klagen dat er katten onder de motorkap van de Land Rover zitten (:P)

    Marijke

  • Bram109

    Om er vervolgens zonder staart weer onderuit te komen:

    http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,8631552,8631552#msg-8631552

    Bram.

  • Polar Bear 109V8

    De visolie die ik gebruik is oranje van kleur. Deze zal dus wel van goudvissen gemaakt zijn. Maar wees gerus, visolie ruikt in de verste verte niet naar vis. de lijnolie stinkt erger!

  • Jambon

    Ik heb 2 tafels met lijnolie behandeld, verdunt met 10% terpentine, na een week ruik je niets meer, en dan valt de lucht nog erg mee. Eventuele druppels blijven plakkerig en taai, nu nog na 15 jr.

  • Puffino

    Voor de kleine hoeveelheden waarin Owatrol wordt gebruikt ga ik niet moeilijk doen.

    flesje van 1 liter, doe je lang mee, het is tenslotte spul dat je alleen maar gebruikt om iets mee aan te lengen….

    Maar wel leuk alternatief, dat wel.

  • Hans

    Visolie verdrijft vocht? Heel apart. Gevolg: zeespiegelrijzing?:)

  • Katteker

    Om even een oud waardevol draadje weer leven in te blazen….Doe er je voordeel mee.

    Jerrycans visolie op marktplaats

    Ik heb zojuist een jerrycan binnengekregen.

  • elbert

    Hoi Polar Bear

    Even iets rechtzetten. Owatrol is niet duur, kost hoogstens veel maar is niet duur.

    Als het niet zou doen wat op het blik staat, dan is het duur maar ik heb er zeer goede ervaringen mee.

    Wat niet wil zeggen dat jou middel minder zou zijn en het is natuurlijk een creatief idee (tu):D

    groet, Elbert

  • Dormobile

    ik gebruik de Owatrol al jaaaaren. Bij het restaureren van oude antieke scheepjes heb ik liters verwerkt van dat spul.

    Ook m'n Serie 1 heb ik bij de restauratie 20 jaar geleden behandeld met Owatrol.

    KortomTop spul!

    Groet, Paul