Weber 32/34 DTML carburateur

  • Richard 110

    Hoi,

    Ik heb op mijn 110 2.25 b een nieuwe weber 32/34 DTML carb.Nu heb ik enige problemen met de motor en wil ik eea graag uitsluiten. Ik heb dus ook wat vraagjes over de carb.

    Van de brandstof leidingen, is de bovenste de toevoer en de onderste (grotere) de retour. Klopt dit? Ook zitten er twee solenoids op, een aan de linker kant om de motor uit te zetten en een aan de voorkant vlak bij de brandstof leidingen, ik weet niet waar deze voor is. Wie kan mij dat vertellen? Ik heb tot nu toe altijd nog gereden zonder dat deze aangesloten was, deze solonoid zat ook niet op mijn oude carb.

    Groet,

    Richard Werkman

  • Dennis101

    De aansluiting die recht naar voren steekt is de aanvoer en die schuin naar beneden steekt is de retour.

    Het is wel zaak om te weten of deze carburateur de restrictie in de retour wel heeft of dat deze van het type is waarbij de restrictie in de aansluiting op het koolfilter zit.

    Bij de restrictie in de carburateur is er niets aan de hand en moet het werken, maar als de restrictie niet in de carburateur zit en de aansluiting op het koolfilter heeft die ook niet dan blijft het vlotterkamer niveau te laag.

    Zoals ik bij jouw vorige posting al schreef is het tweede klepje de vlotterkamer ventilatie.

    Bij onbekrachtigde spoel wordt de vlotterkamer ontlucht via het koolfilter en als de spel bekrachtigd wordt (contact aan) verloopt de ventilatie via een opening aan de inlaatzijde van de carburateur.

    Dennis B

  • Richard 110

    Dennis,

    Allereerst bedankt voor je reactie.

    Bij mij lopen beide aansluitingen recht naar voren. De een is 6 mm en de andere is 8 mm. zie ook de foto`s op mijnalbum.

    Met restrictie aan het koolfilter bedoel je dan de filter op de kleppendeksel? Ik heb dit filter wel schoongemaakt, in een industriele wasmachine. Kan hij hierdoor ook stuk gegaan zijn? Hoe kan ik erachter komen waar de restrictie zit? Ik heb de carb vorig jaar nieuw gekocht.

    Bij die ontluchting van de flotterkamer, wat is het beste en waar gaat dit voor?

    foto`s http://www.mijnalbum.nl/Album=UCNVXV8F

    Groet,

    Richard

  • Dennis101

    Deze carburateur heeft geen retourleiding, hij heeft daarom ook geen restrictie.

    De bovenste (6 mm) aansluiting is de brandstoftoevoer vanaf de benzinepomp.

    De aansluiting daaronder (8mm) is de aansluiting voor de vlotterkamer ventilatie die op het koolfilter (als tegen het schutbord aanwezig) of rechtstreeks via een leiding op de tank uit hoort te komen.

    De electrische klep naast de brandstoftoevoer en boven de vlotterkamer ventilatie moet aangesloten worden en moet tegelijk bekrachtigd worden als de stopklep van de carburateur.

    Als deze niet is aangesloten kunnen er problemen ontstaan.

    Op de foto's zie je ook een T stuk met een slang naar de elleboog boven de carburateur, een dunne slang naar de voet van de carburateur en een slang naar de carterventilatie/vuldop op het kleppendeksel. Als je de dunne slang losmaakt van de voet van de carburateur en afdopt, op deze aansluiting de slang van de vacuümvervroeging aansluit en de aansluiting waar nu de vacuümvervroeging op is aangesloten af zou doppen rijdt de auto waarschijnlijk beter dan als alles op de originele manier is aangesloten.

    Waarschijnlijk zal je wel het stationaire mengsel wat bij moeten stellen, maar meestal blijkt de auto dan beter te rijden.

    Land Rover heeft toch voor die andere methode gekozen om aan alle emissie eisen te voldoen, maar dat ging wel ten koste van de rijeigenschappen.

    Als de alternatieve manier je beter bevalt kun je alles nog altijd netter maken met een paar nieuwe stukjes slang op maat en een paar nette dopjes.

    Zeker het proberen waard, want hij loopt dan stationair veel mooier rond en pakt veel beter op omdat je het gat in de vervroeging mist vlak na stationair.

    Dennis B

  • Richard 110

    Hoi,

    Wat ben ik blij met mensen zoals jij. Ik ga het morgen direct uitproberen. Ik laat et wel even weten of het dan goed is.

    Groet,

    Richard

  • jos

    AnonymousDeze carburateur heeft geen retourleiding, hij heeft daarom ook geen restrictie.De bovenste (6 mm) aansluiting is de brandstoftoevoer vanaf de benzinepomp.De aansluiting daaronder (8mm) is de aansluiting voor de vlotterkamer ventilatie die op het koolfilter (als tegen het schutbord aanwezig) of rechtstreeks via een leiding op de tank uit hoort te komen.De electrische klep naast de brandstoftoevoer en boven de vlotterkamer ventilatie moet aangesloten worden en moet tegelijk bekrachtigd worden als de stopklep van de carburateur.Als deze niet is aangesloten kunnen er problemen ontstaan.Op de foto's zie je ook een T stuk met een slang naar de elleboog boven de carburateur, een dunne slang naar de voet van de carburateur en een slang naar de carterventilatie/vuldop op het kleppendeksel. Als je de dunne slang losmaakt van de voet van de carburateur en afdopt, op deze aansluiting de slang van de vacuümvervroeging aansluit en de aansluiting waar nu de vacuümvervroeging op is aangesloten af zou doppen rijdt de auto waarschijnlijk beter dan als alles op de originele manier is aangesloten.Waarschijnlijk zal je wel het stationaire mengsel wat bij moeten stellen, maar meestal blijkt de auto dan beter te rijden.Land Rover heeft toch voor die andere methode gekozen om aan alle emissie eisen te voldoen, maar dat ging wel ten koste van de rijeigenschappen.Als de alternatieve manier je beter bevalt kun je alles nog altijd netter maken met een paar nieuwe stukjes slang op maat en een paar nette dopjes.Zeker het proberen waard, want hij loopt dan stationair veel mooier rond en pakt veel beter op omdat je het gat in de vervroeging mist vlak na stationair.Dennis B

  • jos

    Hallo Dennis

    ik heb ook zo een dtml gekocht met een 2.5 motor

    en ben ook zoekende met de aansluitingen van de fuel van wel of geen retour

    en restrictie.

    het verhaal van de vacuum is mij duidelijk.

    de carb van richard lijkt identiek als die van mij.

    maar om zeker te gaan zou ik je een paar foto,s kunnen opsturen?

    het kan wel even duren, want ik moet hem nog in elkaar zetten

    mvgr Joshi

  • jos

    Hallo Dennis,

    ik hoop dat je dit leest, en mij een antwoord kan geven

    ik heb dezelfde carb als boven afgebeeld met de rechte aanvoer en rechte retour

    vraag moet ik nu wel of geen restrictie in de retour gebruiken?

    mvgr Jos

  • jos

    hallo Dirk,

    Ik heb vandaag alles aangesloten, het is een 2.5 petrol van een defender ik heb er nu een restrictie

    in zitten (retourleiding) van 1 mm, de motor is vandaag gestart na revisie,hij loopt prima.

    en er komt geen benzine uit de retour van de carb.

    de electrische pomp geeft niet meer als 9 psi(lage druk)

    voorlopig alles goed.

    gegroet jos