Hoi Hoi,
Zoals iedereen weet is mijn motor niet zo heel meer. Zijn er onder ons mensen die een 200tdi motor in een series drie hebben ingebouwd. Past die op de series drie versnellingsbak? Of beter past de 200tdi bak op de series drie aandrijf assen? Nu schijnt de 200tdi 107 pk te hebben en mijn motor oorspronkelijk 63 pk dat is dus 44 pk meer. Van RDW mag je maar 25.2 (=40%) meer hebben, Anders moet je een heleboel herkeuringen doen. Maar je hoeft het ze toch niet te vertellen of wel?
En als ik die verbouwing gedaan heb zijn de series assen dan wel sterk genoeg. Of kan ik na elke rit kruisjes en steekassen gaan vervangen en als ik die er in heb de series drie vernellingsbak.
IK kan me voorstellen dat de series drie een eindpunt in een ontwikkeling is die bij de series 1 is begonnen. Elke keer een verbetering die is uitgekristalliseerd in de s3. Die dan een uitgekiend en op elkaar afgestemd geheel van assen versnellingsbak en motor vormt. Iets dat toen in de praktijk zeer goed voldeed en daaraan ook zijn succes te danken heeft.
Arnold http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=140770&t=6845
(Die het liefst orgineel rijdt met in toekomst mischien een overdrive maar de 200tdi zeer verleidelijk vindt.)