De juiste volgorde

  • Peet

    Ik weet 't, het is al tig keer besproken, maar even het volgende.

    Ik heb een kaal chassis, met de hand dus hier en daar zitten nog wel wat roestpitten.

    En ik heb de volgende ingredienten: zinkprimer,owatrol en zwarte ijzerverf.

    Mijn vraag is eigenlijk ,kan ik de zinkprimer op het chassis aan brengen ook als er hier en daar nog wat roestpitten zitten?

    groet Peet.

    p.s.

    Ik heb de Hammerite die ik er eerst op had gedaan weer helemaal af geschuurd.

    Dat beviel mij toch niet helemaal.Op de roestpitten liet het trouwens wel heel gemakkelijk los.

    Dus nu wil ik het wel goed doen anders blijf ik aan de gang:)

  • Jan Spies -- Ninety-NOLUX

    Hoi Peet,

    Ik heb zelf mijn chassis behandeld met POR 15, deze verf kan over roest worden aangebracht en is zeer sterk (je krijgt het niet van je handen af, moet slijten).

    2 lagen aanbrengen en je bent klaar. Droogt vrij snel.

    Als je besluit dit spul te gaan gebruiken, doe dan wel een stukje plastic huishoudfolie tussen het deksel en de bus, anders krijg je hem nooit meer open.

    Hierna heb ik er nog Wurth underbodycoating over gespoten, een zeer taaie laag.

    POR 15 kan je online bestellen op de volgende site:

    http://www.frost-auto.nl/

    De underbodycoating staat niet op de site, maar heb ik wel bij hen gekocht.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Groeten, Jan

  • fred101

    fosforzuur (HG) op de roest of nog mooier fertran. Dat zet de roest om in een tanine laag (zie site rustbusters), dan zinkspray of 2K primers en dan lak. Heb een beetje tweeslachtig gevoel bij hamerite, roest er bij mij altijd gewoon weer doorheen

    fred101

  • Ruben

    Om even terug te komen op hamerite.

    Ik heb er behoorlijk goede ervaringen mee. Bij de rover 114 van mijn vriendin heb ik de voeten-bakken / Kriksteunen moeten lassen. De plekken eromheem zat ook roest. Ik heb toen eerst de Hamerite “primer” (oranje dikke drap) aagebracht en vervolgens gewone hamerite verf. De verf zit er inmiddels 2 jaar op zowel binnen als buiten en zit er nog perfect en hard uit. (binnenzijde altijd vochtig van de isolatie matten, helaas zijn R114's niet erg waterdicht).

    Maar als Hamerite direct op flinke roest wordt gezet, gaat de roest idd gestaag verder. Maar met eerst de ‘primer’ erop heb ik prima ervaringen!!

    Maaaar dat ik mijn ervaring.

    Ruben

    Discovery ES 3,9 V8i aut.

  • Polly

    Hoi, de juiste volgorde met de spullen die je hebt, Owatrol, zinkprimer, zwarte ijzerverf. Let op zinkprimer kun je niet verdunnen met owatrol tenminste dat is mijn ervaring laat zich wel mengen met ijzerverf. Heb zeer goede ervaring met owatrol perfect spul. groet polly.