verbod bull bar???

  • René

    Ik heb al een paar keer gehoord dat het verboden gaat worden om een bull bar op een auto te plaatsen. Er zou dispensatie zijn voor bestaande bull bars.

    Helaas kan ik er niets over vinden. Wie kan me vertellen of dit waar is en wanneer het in zou gaan.

  • Edwin ter Haar

    Beste Rene,

    Ook ik heb gehoord dat het verboden gaat worden bull-bars op auto te plaatsen.

    I.v.m. aanschaf nieuwe Defender 90 ben ik verhaal gaan halen bij de Landrover dealer Cito in Eindhoven.

    Zij wisten mij het volgende te melden:

    - Het is vanaf heden verboden om nieuwe auto's uit te rusten met stalen bull-bars.

    Deze zullen dus ook niet meer verkocht worden door een officiele landroverdealer.

    - Wat wel toegestaan is, is de kunststof versie van de zgn A-frame bullbar van Landrover.

    - Wat betreft de bestaande Bull-bars, deze mogen op de bestaande auto's blijven zitten. Ook als men besluit een 2e hands landrover aan te schaffen waar reeds een bullbar op gemonteerd zit.

    Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    E ter Haar

  • René

    Edwin,

    Bedankt, ik denk dat het dan geen probleem is een op mijn landrover van 1987 te plaatsen als ik er een kan vinden.

    Groeten, René

  • Tjeerd

    inderdaad, maar denk eraan dat erg veel guineu parts van land rover een productiedatum sticker, maar als je (bij de meeste dealers) nog eentje kan vinden,

    en ik denk als ze twijfelen (apk) dat je wel een bon op 2001 moet hebben…

    Maar verder heeft edwin helemaal gelijk, btw worden de stalen bullbars nog wel gewoon geleverd voor de recovery wagens die nederlands niet erg rijk zijn, maar in engeland wel dus land rover maakt die stalennog wel voor de defender….

    Greetz Tjeerd