Gezocht: bovenklep

  • Henk

    Voor mijn Serie III ben ik op zoek naar een bovenklep zoals de witte LR hieronder:

    Heb je een dergelijke bovenklep in je garage staan en wil je er vanaf of weet je misschien zo'n klep te vinden laat het dan aub weten.

    Alvast bedankt,

    Henk

  • Peter Tonissen

    Hoi,

    Helaas voor jouw heb ik geen klep voor je liggen, wel wat info.

    Twee jaar geleden heb ik met veel moeite zo'n klep op de kop getikt. Belachelijk veel geld vond ik toen (F 400,-) maar ik had het er voor over om zo'n schaars ding te krijgen.

    Het blijkt namelijk dat LandRover het klepje maar 4 jaar in produktie heeft gehad. Dan bedoel ik wel degene met het orginele stalen frame en de rest aluminium. Ze zijn er ook te krijgen ( waar?) van poliyester.

    Ik weet nog dat er nog drie orginele stonden bij Janssen range-rover parts vlak bij breda. Ben toen blij dat ik die niet gekocht heb want er mankeerde en miste nogal wat aan. En dat is nu de ellende. Ontbrekende onderdelen van de klep zijn NIET meer te krijgen. Alleen met veel mazzel tweede hands. Voor de klep van mij heeft een bankwerker nog een aantal hoekpunten (bevestigingspunt voor de twee steunen) moeten maken, is zelf niet te maken als je geen metaalbewerker bent.

    Dus een advies: Als je er een kompleet (dus ook met de sluitstukken die je nodig hebt voor in de auto!) kunt vinden……kopen die handel.

    Op mijn reis heb ik enorm veel plezier gehad van de onder en bovenklep. Veel praktischer als die “fantastisch stevige” deuren. Ik zou niet anders meer willen.

    Groetjes,

    Peter

    SIII 109 “Jeltsin”

  • anton

    hoi,

    ik heb zo,n klepje zien staan op de site van jansen landrover parts.

    groetjes Anton